مهلت ۴۵ روزه برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن در اهواز

شهردار اهواز برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن و بدون پروانه به مناطق شهرداری این کلان‌شهر ۴۵ روز مهلت داد.

رضا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل، به علت تعطیلی ادارات در اهواز به همراه تیم آتش‌نشانی در محل حادثه حاضر شدیم تا در بخش آواربرداری امدادرسانی کمک کنیم.

وی افزود: پس از بازگشت به اهواز مکاتبات لازم با معاونت شهرسازی شهرداری و سپس مناطق هشت‌گانه برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن، بدون پروانه و ساختمان‌هایی که با وجود داشتن پروانه ساخت شرایط بهره‌برداری ندارد، اما در حال استفاده است، همچنین ساختمان‌های در حال استفاده بدون پروانه، انجام شد.

شهردار اهواز تصریح کرد: پیش این اطلاعات محدودی در خصوص ساختمان‌های ناایمن در مناطق شهرداری موجود بود، لذا برای تکمیل این اطلاعات و شناسایی ساختمان‌های ناایمن و بدون پروانه به مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز ۴۵ روز مهلت داده شد تا پس از شناسایی به کمیسیون ماده ۱۰۰ معرفی شود.

وی تصریح کرد: برای ساختمان‌هایی که بدون پروانه و خطرآفرین هستند، باید تدابیر لازم در کمیسیون ماده ۱۰۰ اندیشیده و رأی مناسب صادر شود.

امینی با تاکید بر اهمیت حفظ جان و سلامتی شهروندان، گفت: فلسفه وجودی مسئولان ایجاد رضایت و شرایط بهینه برای مردم است، اگر این اقدامات منتهی به ایجاد خطر برای شهروندان شود از هدف اصلی خود دور می‌شویم.

وی تاکید کرد: با گذشت یک هفته از مهلت ۴۵ روزه ساختمانی در منطقه چهار شهرداری اهواز با حکم دادستان در حال تخریب است، همچنین ایمن‌سازی پل فولاد آغاز شده است و تا دو ماه آینده کمیل خواهد شد.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: اگر چه حادثه تلخ متروپل خسارت‌های جبران ناپذیری برجای گذاشت، اما هشداری برای مدیران بود تا بیشتر به فکر استانداردسازی مکان‌ها و فضاهای عمومی دارای مشکل باشند تا مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آنها استفاده کنند.

کد خبر 580160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.