دولت خود را اولین مخاطب فرامین رهبر معظم انقلاب می‌داند

رئیس جمهور با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی مراسم روز چهاردهم خرداد، با بیان اینکه دولت خود را اولین مخاطب فرامین و توصیه‌های ایشان می‌داند، گفت: صیانت از هویت انقلاب از توصیه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب در حرم امام(ره) بود و دولت تحقق فرمایشات ایشان را با جدیت پیگیری می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز _دوشنبه شانزدهم خردادماه_ هیئت دولت با قدردانی از توجهات مقام معظم رهبری در قدردانی از اعضای دولت به دلیل توجه ویژه به آسیب‌دیدگان حادثه فروریختن ساختمان در آبادان بر ضرورت پیگیری جدی هفت توصیه رهبری معظم انقلاب در سخنرانی روز ۱۴ خرداد در حرم امام راحل تاکید کرد.

وی صیانت از هویت انقلاب را از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی عنوان کرد و افزود: دولت خود را اولین مخاطب فرامین رهبری می‌داند و تحقق فرمایشات ایشان را نیز با جدیت پیگیری می‌کند.

رئیس جمهور انجام مسئولیت‌ها در زمان مناسب را از الزامات تحقق فرامین رهبری برشمرد و تصریح کرد: هر کاری که در زمان مناسب خودش انجام شود به نتیجه مطلوب خواهد رسید و تأخیر در انجام وظیفه امری ناپسند و خسارت‌بار است.

وی با اشاره به ابلاغ قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» در روزهای اخیر و با تاکید بر لزوم اجرای کامل این قانون، اظهار کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان راهکارهای خوبی برای حل مشکلات تولید و تولیدکنندگان ارائه کرده که اجرای دقیق آن موجب رونق و جهش واقعی تولید به ویژه تولیدات دانش‌پایه در کشور می‌شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و موعد جابه‌جایی‌ها، لزوم نظارت وزارت راه و شهرسازی بر بازار مسکن را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دولت باید علاوه بر تدبیر برای سامان دادن نرخ اجاره‌بها، اجازه ندهد سوداگران بازار مسکن را متلاطم و موجبات نگرانی مردم را فراهم کنند.

رئیس جمهور همچنین در خصوص برخی گلایه‌ها درباره اجرا نشدن کامل ضوابط تسهیل پرداخت وام بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی بانک‌های عامل، خاطرنشان کرد: وقتی دستورالعملی ابلاغ می‌شود، باید کامل اجرا شود تا باعث گرفتاری و بدبینی مردم به بانک‌ها نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت حذف تشریفات زائد در دستگاه‌ها تاکید کرد.

کد خبر 580123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.