امضای طلایی به جای انجام مسئولیت!

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: برخی از مجریان ذی‌صلاح به جای انجام مسئولیت، به امضای طلایی برای رسیدن افرادی به منافع خود تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا احمد سراج امروز _دوشنبه شانزدهم خردادماه_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: در چهار سال اخیر ۱۲۷۶ مورد تخلفات ساختمانی طبق کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام شده است.

وی با بیان اینکه مردم و افکار عمومی حق دارند که در جریان آمار محکومیت قضائی ناظران ساختمان که تخلفات ساخت‌وساز را به موقع گزارش نداده‌اند یا بر خلاف واقعیت گزارش داده‌اند، قرار گیرند، افزود: نقش مهندسان ناظر در استحکام و امنیت جانی و مالی ساکنان بنا اهمیت زیادی دارد و تخلف در این حوزه مطابق قانون جرم محسوب می‌شود، لذا باید مشخص شود که نتیجه بررسی ۱۲۷۶ پرونده کمیسیون ماده ۱۰۰ به کجا رسید و آیا محکومیت قضائی صورت گرفته است یا خیر؟

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در حالی که قانون تاکید بر نظارت مستمر دارد، ناظران ساختمان نظارت خود را به صورت مرحله‌ای انجام می‌دهند، همچنین گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد برخی از مجریان ذی‌صلاح برای اینکه برخی به منافع خود دست یابند به امضاهای طلایی تبدیل شده‌اند و به مسئولیت خود عمل نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: باید تاکید شود که ناظران ساختمان گزارش‌های خود را به موقع و با مرجعیت پروانه ساختمان ارائه دهند تا با تأخیر در ارائه گزارش و یا اعلام گزارش برخلاف واقعیت جان مردم به خطر نیفتد.

کد خبر 580111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.