عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۶ خرداد

در این بسته خبری در مورد رونمایی از نرم‌افزار مانیتورینگ جدید گودیر، از راه اندازی تسلا اپتیموس ، لو رفتن اطلاعات تلگرام برخی کاربران و معرفی هارد دیسک دو ترابایتی DT02 7200 RPM، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

نوکیا X و سری 5G G به‌زودی با Snapdragon 480 Plus عرضه می‌شود

نوکیا قصد دارد بسیاری از گوشی‌های هوشمند نوکیا X و سری G 5G را نیمه دوم ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند و اکثراً ممکن است از تراشه Snapdragon 480 Plus 5G استفاده کنند.

نوکیا قبلاً گوشی‌های فوق‌العاده‌ای تولید می‌کرد، اما حالا محصولات چشم‌گیری در سبد محصولاتش نمی‌توان پیدا کرد. شرکت مذکور هنوز هم تمام تلاش خود را می‌کند تا تجارت را ادامه دهد. در هر حال به‌لطف استراتژی «ساخت گوشی‌های ارزان‌قیمت» حتی در سال‌های اخیر رشد درخورتوجهی داشته است. اکنون به نظر می‌رسد که نوکیا در سال ۲۰۲۲ نیز با همان برنامه بازمی‌گردد.

نام گوشی‌های سری X آینده هنوز مشخص نشده است. گوشی‌های هوشمند شاید از نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۲۰ هرتز بهره ببرند. در این گزارش آمده که حتی گوشی‌های هوشمند پریمیوم سری G نیز می‌توانند نمایشگری با فرکانس ۱۲۰ هرتز ارائه دهند. پیش‌بینی می‌شود که سری گوشی‌های هوشمند آینده ممکن است شامل نوکیا XR21، نوکیا X21 و نوکیا X11 باشد.

رونمایی از نرم‌افزار مانیتورینگ جدید «گودیر»

نرم‌افزارهای سنگینی که مدیران ناوگان‌های حمل‌ونقل در کامپیوترهای رومیزی خود داشتند حالا تبدیل به نسخه‌های موبایلی شده است. با رواج این اپلیکیشن‌ها، نوبت به استفاده از تحلیل داده‌های سنگین یا «بیگ‌دیتا» در فضای ابری رسیده است.

نرم‌افزارهای سنگینی که مدیران ناوگان‌های حمل‌ونقل در کامپیوترهای رومیزی خود داشتند، حالا تبدیل به نسخه‌های موبایلی شده است. با رواج این اپلیکیشن‌ها، نوبت به استفاده از تحلیل داده‌های سنگین یا «بیگ‌دیتا» در فضای ابری رسیده است.

گودیر با ارائه راهکار «Total Mobility» خود توانسته است با ادغام فناوری‌های هوشمند پیشین که به دیجیتالی شدن ناوگان کمک می‌کرد، گامی رو به جلو بردارد. بخش‌های جدید FleetHub و TechHub؛ شامل دو مرکز داده هستند و به واسطه اتصال سیستم‌های مختلف و تحلیل داده‌های سلامت تایر، راهکار ارائه می‌کنند. این پیشرفت‌ها به اپراتورهای ناوگان و ارائه‌دهندگان خدمات داده‌ها این امکان را می‌دهد تا درباره تایر و نیازهای کلی تعمیر و نگهداری تصمیم آگاهانه‌تری بگیرند.

تسلا اپتیموس به زودی از راه می‌رسد!

براساس اعلام ایلان ماسک، در رویداد روز هوش‌مصنوعی تسلا که ۳۰ سپتامبر (هشتم مهر) برگزار می‌شود، ممکن است نمونه اولیه از اپتیموس (ربات تسلا) به نمایش گذاشته شود.

ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل تسلا و اسپیس‌اکس اعلام کرد که رویداد روز هوش‌مصنوعی (AI Day) این شرکت به‌جای آگوست، ۳۰ سپتامبر (هشتم مهر) برگزار می‌شود و شاید تسلا در این تاریخ بتواند نمونه اولیه از اپتیموس (ربات تسلا) را به نمایش بگذارد.

اپتیموس یک ربات انسان‌نماست که قرار است کارهای تکراری و کسل‌کننده انسان‌ها را انجام دهد. ماکت انسانی این ربات در جریان رویداد روز هوش مصنوعی تسلا در آگوست ۲۰۲۱ به نمایش درآمده بود.

زمان آغاز رویداد WWDC 2022 اپل

اپل قرار است امروز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ (ششم ژوئن ۲۰۲۲)، رویداد WWDC 2022 خود را میزبانی کند. این شرکت بروزرسانی‌های نرم افزاری موردانتظار خود را برای توسعه دهندگان عرضه می‌کند و نگاهی گذرا به سایر موارد خواهد داشت.

ما همچنین مشکوک هستیم که این شرکت احتمالاً در بخش معرفی سخت افزار از «مک بوک ایر» (MacBook Air) جدید خود نیز رونمایی کند.

سخنرانی افتتاحیه مراسم در ساعت ۱۰:۰۰ صبح امروز به وقت PDT آغاز خواهد شد. این رویداد به صورت زنده از Apple Park پخش می‌شود و همه می‌توانند آن را به صورت آنلاین تماشا کنند. توجه داشته باشید که زمان شروع رویداد WWDC 2022 برای هر منطقه زمانی متفاوت است و باید بر اساس جدول ارائه شده برنامه را ببینید.

تلگرام اطلاعات کاربران را لو داد

تلگرام مدعی است تا به امروز صفر بایت از اطلاعات کاربران را هم در اختیار اشخاص ثالث از جمله دولت‌ها قرار نداده است. تلگرام به شماری از درخواست‌های دفتر پلیس جنایی فدرال آلمان برای در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربران این سرویس پیام رسان در ارتباط با مظنونین فعالیت‌های تروریستی و سواستفاده از کودکان پاسخ داده است. با این حال درخواست‌های مربوط به پرونده‌های جنایی دیگر را کم و بیش نادیده گرفته است.

تا به این تاریخ تلگرام در بخش حقایق و پرسشهای وب سایت خود تاکید کرده که صفر بایت از دیتای کاربر را به اشخاص ثالث از جمله دولت‌ها منتقل کرده است. در بخش ۸.۳ از سیاست حریم خصوصی که آخرین بار در سال ۲۰۱۸ به‌روزرسانی شد تلگرام اعلام کرده که آدرس IP و شماره تلفن کاربران را زمانی در اختیار مقامات قرار خواهد کرد که حکمی در ارتباط با اتهامات مربوط به تروریسم ارائه کنند. با این حال با وجود وعده‌ای که برای انتشار گزارش‌های نیم سالانه درباره هر گونه فعالیت افشاگری داده هرگز واقعاً چنین کاری نکرده است.

توشیبا هارد دیسک دو ترابایتی DT02 7200 RPM را معرفی کرد

توشیبا به تازگی از هارد دیسک دو ترابایتی جدید DT02 7200 RPM رونمایی کرده که برای دسکتاپ‌ها، کامپیوترهای محاسباتی، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های ذخیره سازی طراحی شده که در آن عملکرد و قابلیت اطمینان بسیار مهم است.

هارد دیسک دو ترابایتی جدید DT02 7200 RPM عملکرد بالاتری نسبت به نسل قبلی توشیبا دارد و از فناوری ضبط مغناطیسی شینگلد (SMR) بهره می‌برد. همچنین دارای رابط شش گیگابایت SATA و ظرفیت دو ترابایت است.

هارد دیسک DT02 7200 RPM نسبت به سری DT02 فعلی توشیبا ۱۹ درصد افزایش سرعت انتقال داده دارد و به حداکثر سرعت ۲۱۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. از سوی دیگر مجهز به بافر ۲۵۶ مگابایتی است که آن را برای برنامه‌های دسکتاپ، رایانه های شخصی، بازی و ذخیره سازی مناسب می کند. هارد دیسک دو ترابایتی DT02 7200 RPM از این ماه در دسترس است.

کد خبر 580059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.