چگونه می‌توان با گرمای تابستان مقابله کرد؟

زمان زیادی تا پایان فصل بهار باقی نمانده است و تعطیلات تابستانی به‌زودی آغاز می‌شود. در این فصل گرایش مردم به گذراندن اوقات فراغت افزایش می‌یابد، اما گرمای تابستان می‌تواند یک بحران جدی برای سپری کردن روزها در بیرون از خانه باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دمای بالای هوا و افزایش رطوبت در فصل تابستان همواره یک چالش بزرگ پیش روی بشر بوده که گذراندن تعطیلات را با مشکلات جدی مواجه کرده است. تابستان، در بسیاری از نقاط دنیا، فصل تعطیلات به حساب می‌آید که مردم برای تفریح و سفر در آن، برنامه‌ریزی می‌کنند. البته دمای هوا می‌تواند بسیاری از برنامه‌های سفر یا حتی استراحت در منزل آن‌ها را با ناکامی مواجه کند که البته استراتژی‌های زیادی نیز برای مقابله با آن وجود دارد که در ادامه به معرفی چند مورد پرداخته می‌شود.

استفاده از وسایل تهویه هوا برای افزایش جریان هوا در خانه‌ها

به جرئت می‌توان ادعا کرد که استفاده از سیستم‌های تهویه هوا بهترین رویکرد برای کاهش دمای هوای داخلی خانه است که می‌تواند استراحت‌های تابستانی را برای اعضای خانواده لذت‌بخش کند. اما گاهی به علت گرما و رطوبت بالای هوا، استفاده از این تجهیزات به تنهایی جوابگو نیست که در این صورت می‌توان از پنکه‌های کوچک در نقاط مختلف خانه برای افزایش جریان هوا بهره گرفت. می‌توان زمان روشن بودن این پنکه‌ها را تنظیم کرد تا به طور خودکار در ساعات خنک‌تر هوا خاموش شود و مصرف انرژی نیز کاهش یابد.

پرهیز از آشپزی در فضای داخلی خانه‌ها

چنان‌چه خانه‌ها از بالکن یا حیاط برخوردار باشد، آشپزی در آن‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی به کاهش دمای هوای داخلی کمک کند. در واقع، تا جایی که امکان دارد باید از روشن نگه داشتن تجهیزات برقی یا گازی که به افزایش دمای محیط منجر می‌شود خودداری کرد و از محیط‌های باز برای انجام بسیاری از این نوع فعالیت‌ها بهره برد. در نهایت، باز گذاشتن درها و پنجره‌ها به هنگام استفاده از اجاق گازها و وسایل مشابه می‌تواند در کاهش دمای محیط داخلی خانه نقش مهمی ایفا کند.

دور ماندن از نور خورشید به هنگام سفر یا فعالیت در بیرون از منزل

در حین سفر یا انجام فعالیت‌های بیرون از منزل بهتر است خود را از نور خورشید حفظ کرد که این کار می‌تواند از طریق ایجاد سایه یا قدم زدن در محیط‌هایی با بیشترین میزان سایه محقق شود. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب نیز می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از پیری پوست یا سوختگی آن در اثر تابش نور خورشید ایفا کند، ضمن این‌که تمدید هر چند ساعت یک بار آن روی پوست پیشنهاد می‌شود.

استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده مناسب

در استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده هوا باید اندازه و قدرت آن‌ها با دقت مورد توجه قرار گیرد چرا که استفاده از کولرهای بزرگ در خانه‌های کوچک به اتلاف انرژی منجر می‌شود و کولرهای کوچک نیز قدرت خنک‌سازی خانه‌های بزرگ را ندارد. بنابراین، ایجاد تعادل میان نوع خنک‌کننده و فضای مورد نظر نه‌تنها هوای مطلوبی را به وجود می‌آورد، بلکه مانع از هدر رفتن منابع مالی برای قبض‌های خدماتی می‌شود.

استفاده از ملحفه‌های کتانی برای خواب

استفاده از پارچه‌ها و ملحفه‌های مناسب نیز برای خنک نگه داشتن خود به هنگام خواب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از پارچه‌ها، با وجود ظاهر بسیار نازک و خنک خود، منجر به افزایش دمای محیط زیرین خود می‌شود و این در حالی است که پارچه‌های کتانی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تابستان به حساب بیاید.

کد خبر 580048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.