دستگیری اعضای باند ۱۲ نفری یک شرکت هرمی

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری اعضای باند ۱۲ نفری شرکت هرمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: مأموران کلانتری ۱۴ فاز ۱۱ پردیس، با دریافت اطلاعاتی و مراجعه حضوری فردی مبنی بر تبلیغات گسترده یک شرکت هرمی در فاز ۱۱ پردیس که در زمینه بازاریابی شبکه‌ ای غیرمجاز فعالیت می‌کند، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران محل دقیق فعالیت شرکت هرمی را در شهر پردیس شناسایی کردند و پس از تشکیل یک تیم عملیاتی و هماهنگی قضائی وارد مخفیگاه شده، ۱۲ نفر اعضای باند شرکت هرمی را دستگیر و جهت بررسی و تحقیقات به کلانتری منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: مأموران پلیس در بازرسی از محل موفق به کشف پک‌های آموزشی، کیس، مانیتور، کتابچه و جزوه‌های آموزشی درخصوص فعالیت اعضای باندهای شرکت‌های هرمی شدند.

وی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات پلیسی جرم خود را قبول داشتند و اعتراف کردند برای عضوگیری و اعتمادسازی عضوها، کار خود را قانونی جلوه می‌دادند. این افراد با هوشیاری پلیس شناسایی و پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند. شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

به گزارش ایمنا، هر مدل کسب و کار ناپایدار، ترفند هرمی نام دارد. افراد با پرداخت مبلغی پول به عضویت شرکتی درمی‌آیند و در آینده با به عضویت درآوردن نفرات دیگر و رشد زیرمجموعه، به چند برابر حق عضویت دست پیدا می‌کند. برخی از شرکت‌ها با توجه به واسطه عضویت با واسطه سایر اعضا، حق‌الزحمه پرداخت می‌کنند اما در اغلب این سیستم‌ها، عضو باید حداقل دو نفر را به طور صریح به شرکت معرفی کنند.

کد خبر 580045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.