تمام نمونه‌های مشکوک آبله میمون رد شد/هیچ مورد مثبتی در اصفهان وجود ندارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از رد تمام نمونه‌های مشکوک کرونا در کشور و استان خبر داد و گفت: هیچ نمونه مثبت آبله میمون در کشور و استان شناسایی نشده است و جای هیچ‌گونه نگرانی در زمینه شیوع این بیماری وجود ندارد.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هیچ نمونه مثبت آبله میمون در کشور و استان شناسایی نشده است و با توجه به شرایط کنونی، جای هیچ‌گونه نگرانی در زمینه شیوع این بیماری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز خبر جدیدی از توزیع کیت‌های تشخیص آبله میمونی در اصفهان اعلام نشده است، افزود: هنوز ویروس گسترش نیافته که نیاز به اقدامات بعدی در این زمینه وجود داشته باشد.

اهمیت واکسیناسیون کرونا برای نگهداشتن روند نزولی بیماری

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین درباره روند ثابت ماندن آمار واکسیناسیون نیز خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون بسیار کند انجام می‌شود زیرا کاهش روزافزون آمار کرونا احساس نیاز مردم را کمتر می‌کند در حالی که انجام واکسیناسیون تا رسیدن به پوشش مناسب برای ایجاد ایمنی در بدن افراد ضروری است.

وی از فعالیت هشت تا ۹ مرکز منتخب واکسیناسیون کرونا در شهر اصفهان خبر داد و گفت: از حدود سه ماه گذشته تاکنون واکسیناسیون تنها در مراکز منتخب بهداشتی درمانی یا مراکز جامعه سلامت انجام می‌شود و در هر یک از شهرستان‌های استان نیز حداقل یک مرکز منتخب واکسیناسیون کرونا فعال است.

کد خبر 579979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.