چگونه می‌توان شیوع آبله میمون را مهار کرد؟

به نظر می‌رسد که واکسن آبله خطر ابتلا به آبله میمون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ بنابراین بسیاری از کشورها به خرید این واکسن روی آورده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس آبله میمون از طریق تماس نزدیک با زخم، ترشحات بدن و قطرات تنفسی فرد یا حیوان مبتلا منتقل می‌شود؛ بنابراین متخصصان توصیه کرده‌اند که افراد از بیماران مبتلا به آبله میمون دوری کنند. به نظر می‌رسد که واکسن آبله خطر ابتلاء به آبله میمونی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ بنابراین بسیاری از کشورها به خرید این واکسن روی آورده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است برخلاف واکسن کرونا که دو هفته طول می‌کشد آنتی‌بادی لازم را در بدن تولید کند و از افراد در برابر بیماری محافظت کند، واکسن آبله تنها چهار روز پس از دریافت و به دلیل مدت نهفتگی طولانی ویروس آبله میمون قادر است از افراد در برابر این بیماری محافظت کند.

اطرافیان افراد مبتلا به آبله میمون بهتر است واکسن آبله را دریافت کنند تا در برابر این بیماری ایمن شوند. علاوه بر این بهتر است گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه نیز این واکسن را تزریق کنند تا شیوع بیماری کنترل شود.

کد خبر 579929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.