چه افرادی در برابر آبله میمون ایمن هستند؟

گروهی از پزشکان بریتانیایی معتقدند که افراد بالای ۵۱ سال که در گذشته واکسن آبله دریافت کرده‌اند دچار آبله میمون نخواهند شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آبله میمون علائم مختلفی مانند دمای بالای بدن، دردهای عضلانی و بثورات پوستی دارد. بیماری آبله با آبله میمون مرتبط است و به نظر می‌رسد که واکسن آبله خطر ابتلاء به آبله میمونی را به میزان ۸۵ درصد کاهش می‌دهد.

به گفته محققان برخی افراد با توجه به سابقه واکسیناسیون ممکن است در برابر آبله میمون محافظت شوند. افراد بالای ۵۱ سال احتمالاً به دلیل واکسن آبله‌ای که پیش از این دریافت کرده‌اند در برابر بیماری آبله میمون ایمن هستند. در بیشتر موارد، واکسن به جای درمان از افراد محافظت می‌کند زیرا بیماری آبله میمون معمولاً خفیف است و در اکثر افراد در عرض چند هفته بدون درمان بهبود پیدا می‌کند.

متخصصان معتقدند که داروهای ضدویروسی سیدوفوویر و تیکوفرمات می‌تواند به همراه واکسن آبله به کنترل شیوع این بیماری کمک زیادی کند. توصیه شده که افراد به منظور پیشگیری از ابتلاء به این بیماری از تماس نزدیک با افراد مبتلا دوری کنند و بهداشت شخصی را نیز رعایت کنند.

کد خبر 579927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.