یوفا بابت اتفاقات فینال لیگ قهرمانان اروپا عذرخواهی کرد

یوفا صادقانه از همه تماشاگرانی که مجبور به تجربه اتفاقات ناراحت کننده فینال لیگ قهرمانان اروپا بودند، عذرخواهی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از موندو، یوفا بابت فاجعه مدیریتی فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ در پاریس عذرخواهی کرد زیرا هواداران رئال مادرید و لیورپول هنگام ورود به ورزشگاه و هنگام ترک زمین با مشکلات بزرگی مواجه شده بودند.

در طی یک هفته اخیر یوفا در رابطه با اتفاقاتی که قبل و بعد از برگزاری مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا در فرانسه اتفاق افتاده بود، سکوت کامل کرده و هیچ توضیحی در خصوص برخورد نادرست نیروهای امنیتی با هواداران نداده بود. اکنون هیئت حاکمه این نهاد توضیح داده است که تحقیقات کاملی در این راستا انجام خواهد شد.

بیانیه کامل یوفا در مورد حوادث فینال لیگ قهرمانان اروپا

یوفا صادقانه از همه تماشاگرانی که مجبور به تجربه اتفاقات ناراحت کننده فینال لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه استاددو فرانس در ۲۸ می ۲۰۲۲ در پاریس بودند، عذرخواهی می‌کند. هیچ هوادار فوتبالی نباید در چنین شرایطی قرار بگیرد و نباید دوباره این اتفاق بیفتد.

برای این منظور، یوفا بلافاصله پس از رویداد مسابقه نهایی لیگ قهرمانان، بررسی مستقلی را برای شناسایی کاستی‌ها و مسئولیت‌های همه نهادهای دخیل در سازماندهی فینال آغاز کرد.

این بررسی مستقل به رهبری دکتر تیاگو برندائو رودریگز از پرتغال با هدف کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتفاقاتی که در فینال لیگ قهرمانان رخ داد، صورت می‌گیرد. قرار است بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا از اتفاقاتی که در آن زمان رقم خورده درس گرفته شود و اطمینان حاصل کنیم که دیگر چنین شرایطی پیش نمی‌آید.

این بررسی به دنبال ترسیم تصویری تمام آن چیزی است که در طول روز فینال چه در داخل استادیوم و چه در مناطق اطراف آن رخ داد. در این زمینه، حرکت تماشاگران به سمت استادیوم از نقاط مختلف، تمام برنامه‌های مربوط به برقراری امنیت و فروش بلیط بررسی خواهد شد. همچنین برنامه‌ریزی و آمادگی نهادهای مسئول در مکان‌هایی مانند نقاط ملاقات طرفداران لیورپول و رئال مادرید، رصد می‌شود.

در این بررسی‌ها، یوفا با تمام گروه‌های مربوط به این حادثه از جمله انجمن‌های هواداری شامل هواداران فوتبال اروپا و همچنین هواداران دو باشگاه فینالیست، دو باشگاه فینالیست، فدراسیون فوتبال فرانسه، پلیس و سایر مسئولان بین‌المللی و مقامات محلی، تعامل خواهد داشت.

یافته‌های این بررسی در گزارشی ارائه خواهد شد. این تحقیق به زودی آغاز می‌شود و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رسیدن به نتیجه‌ای جامع به پایان برسد تا نتایج آن به صورت عمومی منتشر شود.

کد خبر 579734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.