امام خمینی(ره) دین‌داری را در دنیا زنده کرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله) در دانشگاه‌های کشور گفت: حضرت امام خمینی(ره) دین‌داری را در دنیا زنده‌ کرد، آن هم در زمانه‌ای که برخی‌ می‌گفتند مرگ دین فرا رسیده است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، در آئین بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، در مصلی الغدیر خرم‌آباد اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) احیاگر دین و معنویت در جهانی بود که مادی‌گرایی در آن گسترش یافته بود؛ امام (ره) احیاگر تشیع و اسلام ناب در جهان زر و زور بود.

وی افزود: مردم استان لرستان ولایت‌مدار، انقلابی، غیور، شجاع، رزمنده، دین‌مدار و پیرو اهل بیت هستند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تصریح کرد: وقوع انقلاب اسلامی ایران اتفاقات و رویدادهای بزرگی در جهان را به‌دنبال داشت و یک خط جدید در جهان ایجاد کرد، بنابراین انقلاب اسلامی فقط محدود به تأسیس یک نظام سیاسی جدید در ایران نشد بلکه در سطح جهان نیز باعث بیداری بسیاری از ملت‌ها و احیای دین‌مداری شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی داشت که براساس آن خدا را محور همه چیز می‌دانست؛ امام (ره) خدامحور بود و در مقابل مردم نیز شخصیت بی‌نظیر متواضع و فروتنی محض داشت، ایشان خطاب به مردم خود را خدمت‌گزار می‌دانستند.

وی اضافه کرد: حضرت امام (ره) در برابر زورگویان و سلطه‌گران جهان با پیروی از تعالیم حضرت امام علی (ع) و امام حسین (ع) یک شخصیت محکم و استوار داشت، برای مثال امام (ره) خطاب به آمریکا می‌گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی گفت: حضرت امام (ره) علاوه بر آمریکا، خطاب به شوروی هم گفت که صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیسم و مارکسیسم، به گوش می‌رسد؛ این‌ها، نشانه شخصیت اقتدارگونه امام (ره) در برابر سلطه‌گران جهانی است.

او تاکید کرد: شخصیت حضرت امام (ره) در ارتباط با مردم متواضع و فروتن و در برابر زورگویان جهان مقتدر، شجاع و شکست‌ناپذیر بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور یادآور شد: رسالت مهم انقلاب اسلامی ایران زمینه‌سازی جهانی برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) است، نقش مردم نیز از نگاه امام (ره) یک نقش مهم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

رستمی ادامه داد: حکومت ستم‌شاهی کاملاً مطیع آمریکا بود و هیچ‌گونه اراده مستقلی از خود نداشت و به برکت وقوع انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) ملت ایران صاحب استقلال، اقتدار و عزت شد.

وی یادآور شد: همه تلاش نظام سلطه، این است که مردم را از راهی که انتخاب کرده‌اند ناامید کند و از آنجا که دشمن در عرصه‌های جنگ سخت شکست خورده است، همه تمرکز خویش را روی جنگ نرم با استفاده از ناامید کردن مردم و تضعیف باورهای دینی گذاشته است.

رستمی خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و تقویت انسجام داخلی همواره عامل مهم اقتدار، عزت و کرامت ملت ایران و شکست دشمن است.

منبع: ایسنا

کد خبر 579730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.