از شلیک مرگبار به خانم دکتر در مطب تا شناسایی قاتل توسط بازپرس ویژه

شلیک مرگ به خانم دکتر در مطب، قتل تلخ پدربزرگ در دعوای فامیلی، دستگیری قاتل مسلح پس از سه سال، شناسایی قاتل توسط بازپرس ویژه قتل در بیمارستان، کشف توله خرس سیاه قاچاق در اصفهان، مرگ دردناک دختر هفت ساله در رامسر را در بسته خبری حادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته گزارش تیراندازی منجر به قتل به مأموران کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد مخابره شد و بلافاصله مأموران اداره آگاهی و همچنین میثم حسین پور، بازپرس ویژه قتل تهران برای رسیدگی به موضوع در محل حادثه حاضر شدند.

تیراندازی منجر به قتل خانم دکتر زیبایی در مطب او واقع در خیابان یوسف آباد تهران رخ داده بود و عامل جنایت بعد از شلیک سه گلوله مرگبار به خانم دکتر جوان، با شلیک یک تیر به خود اقدام به خودکشی کرد و در دم جان باخت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که قاتل ساعت چهار و نیم بعدازظهر زمانی که خانم دکتر جوان درحال ورود به مطب خود بود با شلیک گلوله او را هدف قرار داد و در لابی ساختمان اقدام به جنایت خونین کرد.

منشی این خانم دکتر شاهد تیراندازی خونین و همچنین اقدام به خودکشی عامل جنایت بوده است. تحقیقات نشان می‌دهد که خانم دکتر جوان که قبلاً از همسر خود جدا شده و دو فرزند دارد، از حدود یک سال قبل با قاتل آشنا شده بود. مراوده آنها در رابطه با مسائل مالی بوده و مطابق تحقیقات حدود یک هفته قبل، قاتل با ورود به مطب دیگر این پزشک واقع در خیابان پاسداران با او مشاجره لفظی داشته است و در آن زمان او را تهدید به قتل کرده بود. رسیدگی به پرونده برای روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا در شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران در دستور کار بازپرس پرونده قرار دارد.

قتل تلخ پدربزرگ در دعوای فامیلی

علیرضا باوی رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان، اظهار کرد: چند سال پیش اختلافی بین خانواده‌ای در دزفول رخ می‌دهد و منجر به درگیری می‌شود که در این نزاع متأسفانه پدر بزرگ خانواده به قتل می‌رسد. قاتل پس از بازداشت و طی مراحل قانونی به اتهام ارتکاب قتل عمد، به قصاص محکوم شد.

وی افزود: با درخواست خانواده این جوان و دستور رئیس دادگستری دزفول پرونده به شورای حل اختلاف این شهرستان جهت حل و فصل ارجاع شد و بلافاصله اعضای شورای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت ستاد صبر و همیاران صلح به این موضوع ورود کردند و طی چندین جلسه متعدد با اولیای دم، زمینه را برای صلح و سازش فراهم کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با عنایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و تلاش و وساطت خدام حرم مطهر رضوی، اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح دزفول در دومین روز دهه کرامت و همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، اولیا دم در کنار پرچم بارگاه رضوی و حرمت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) با اعلام بخشش قاتل، صحنه‌ای را به نمایش گذاشتند که نشان از عشق و ارادت به این معصومین بزرگوار داشت.

دستگیری قاتل مسلح پس از ۳ سال

بهزاد عبدیان فرمانده انتظامی شهرستان پردیس، اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره قتل در شهرستان پردیس در سال ۹۸ که دو نفر آن بلافاصله دستگیر و متهم اصلی به همراه سلاح جنگی از محل متواری شده بود و در راستای پیگیری پرونده‌های جنایی پلیس آگاهی، طی تلاش شبانه روزی کارآگاهان و گسترش چتر اطلاعاتی، عامل اصلی قتل در شهرستان پردیس شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی افزود: متهم پس از مواجه شدن با ادله و مستندات، چاره‌ای جز اعتراف به بزه انتسابی خود نداشت و پس از اقدامات تکمیلی پرونده، نامبرده به مراجع قضائی معرفی شد. شهروندان در جریان بروز خشم به اعصاب خود مسلط شده و از عکس‌العمل‌های ناگهانی بپرهیزند، چراکه کنترل نکردن رفتار در زمان خشم و عصبانیت می‌تواند فاجعه‌ای جبران ناپذیر به بار بیاورد.

شناسایی قاتل توسط بازپرس ویژه قتل در بیمارستان

پنجشنبه دوازدهم خردادماه، مرگ مرد جوانی بر اثر ضربه چاقو روی تخت بیمارستان سرخ‌حصار لواسانیه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۴۶ حکیمیه و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با همراهی میثم حسین‌پور بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی راهی بیمارستان شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی با جسد مرد ۳۵ ساله‌ای مواجه شدند که بر اثر ضربه چاقو به کام مرگ فرو رفته و آثار ضرب و جرح روی بدن وی مشهود بود. در ادامه مشخص شد، یک زن و شوهر، مقتول را به بیمارستان رساندند و ادعا کردند وقتی که متوفی وارد خانه‌شان شده به دلیل ضربه چاقو روی زمین افتاده است.

تحقیقات از زن و شوهر جوان برای کشف زوایای پنهان پرونده ادامه داشت تا اینکه میثم حسین‌پور بازپرس ویژه قتل متوجه آثار خراشیدگی روی گردن مرد جوان شد. بدین ترتیب با دستور پازپرس پرونده، زن و شوهر جوان به صورت جداگانه هدف تحقیق قرار گرفتند که در ادامه به قتل مرد جوان در خانه خود در منطقه حکیمیه اعتراف کردند.

بررسی‌ها نشان داد، مقتول پس از حضور در خانه عاملان جنایت به دلیل اختلافات مالی با مرد جوان درگیر شده و هدف ضربه چاقو قرار گرفته است. بنابر این گزارش، با دستور بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی متهمان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات درخصوص پرونده ادامه دارد.

کشف توله خرس سیاه قاچاق در اصفهان

سعید یوسف پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان اظهار کرد: عوامل پلیس راه استان در توقیف و بازرسی یک دستگاه خودرو در محور نائین - اصفهان علاوه بر کشف مقداری موادمخدر، یک توله خرس سیاه را کشف کردند و تحویل محیط زیست دادند. این خرس که زنده‌گیری شده بود و زیستگاه آن براساس نژاد در مازندران و یا جنوب شرقی کشور است، توسط این افراد درحال جابه‌جایی بود.

وی با بیان اینکه این قلاده خرس اکنون در اختیار محیط زیست قرار گرفته است، افزود: متخلفان برای بررسی انگیزه‌های جابه‌جایی آن و چگونگی زنده‌گیری و صدور رأی به مقام قضائی معرفی خواهند شد. این توله خرس برای ادامه زندگی به محیط زیست شمال یا جنوب شرقی کشور فرستاده می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان با بیان اینکه انگیزه متخلفان برای جابه‌جایی این خرس فعلاً مشخص نیست، تصریح کرد: بررسی این موضوع با هماهنگی مقام قضائی و یگان حفاظت از محیط زیست در حال انجام است.

وی زنده‌گیری و جابه‌جایی حیوانات از حیات وحش را سبب اختلال در محیط زیست و بروز مشکلات اجتماعی اعلام و خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی جریمه‌های سنگین و مجازات برای اخلالگران زیست محیطی را اعمال می‌کند.

مرگ دردناک دختر هفت ساله در رامسر

یک دختر بچه هفت ساله آزاد شهری روز جمعه در یک حادثه عجیب در سادات شهر شهرستان رامسر جان خود را از دست داد. این حادثه حوالی ساعت ۱۰ روز گذشته رخ داد و شاهدان عینی روایت‌های متناقضی ارائه می‌کنند. درحالی که برخی می‌گویند کودک به همراه مادرش وارد حوضچه شد و به خاطر بی دقتی مادر در آبی که عمق زیادی نداشت غرق شد، در مقابل عده‌ای مدعی هستند که مادر هنگام غرق شدن کودک حضور نداشت و در طبقه دوم مجتمع از سونا استفاده می‌کرد.

ابراهیم شیرود عشوریان فرماندار رامسر اظهار کرد: طبق گزارش‌های دریافتی حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز مادری به همراه دو دختر خود وارد حوضچه آب معدنی شدند اما سهل انگاری در توجه به علائم هشدار دهنده سبب شد تا از خطری که در کمین کود بود غفلت شود و متأسفانه کودک هفت ساله هم غرق و قربانی شد.

وی با بیان اینکه حوضچه‌های آبگرم مانند استخر دارای عمق زیادی نیستند و بررسی‌ها نشان داده که ایمن نیز هستند، افزود: بررسی‌ها نشان داده که این حادثه به خاطر بی احتیاطی و بی دقتی در مراقبت از کودک رخ داده است. والدین همواره هنگام حضور در سواحل، جنگل، استخر و سایر مکان‌های تفریحی باید مراقبت کودکان خود باشند و هرگونه غفلت در مراقبت از کودکان می‌تواند به حوادث ناگواری بینجامد.

کد خبر 579718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.