اندیشه سیاسی امام (ره) حکومت ملت‌ بر سرنوشت خویش بود

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اگرچه استعمار خارجی اجازه نداد تا طعم شیرین پیروزی را بچشیم و جنگ را بر ما تحمیل کردند ولی اندیشه سیاسی امام (ره) این بود که ملت‌ها باید حاکم بر سرنوشت خویش باشند و با اراده خود کشور را بسازند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرمودند؛ من سه اندیشه دارم اول نجات ایران از استبداد خاندان پهلوی، دوم قطع دست استعمارگران خارجی از ایران و سوم زمینه سازی برای ظهور امام عصر (عج).

وی با بیان اینکه اندیشه امام (ره) این بود که ایران از استبداد نجات پیدا کند و یک خانواده و یک فرد بر مردم حاکم نباشد بلکه مردم حاکم بر خود باشند و دولت منتخب نماینده و خادم مردم باشد، ادامه داد: همچنین استعمارگران و آمریکا که بیش از ۵۰ هزار مستشار نظامی و غیرنظامی خود را در ایران مستقر کرده بود بر ایران و نیز مجلس و دولت حکومت نکنند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: بنابراین امام خمینی کوشید تا براساس شعار نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی مردم را آگاه، دانا، هوشیار و آماده کند. از این رو میلیون‌ها نفر از مردم به خیابان‌ها آمدند و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر دادند تا بالاخره در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی رسید و دست استبداد قطع شد و خاندان منحط پهلوی از کشور بیرون رفتند.

وی اضافه کرد: اگرچه استعمار خارجی اجازه نداد تا طعم شیرین پیروزی را بچشیم و جنگ را بر ما تحمیل کردند و تحریم را به وجود آوردند و تاکنون هم به این جنایت‌ها ادامه دادند ولی اندیشه سیاسی امام (ره) این بود که ملت‌ها باید حاکم بر سرنوشت خویش باشند و با اراده خودکشور را بسازند و اداره کنند و به استقلال برسانند.

اکرمی خاطر نشان کرد: قیام ۱۵ خرداد نشان دهنده این بود که مردم حاضر هستند برای مرجع تقلید خود تا پای خون مقاومت کنند و تا پای جان بایستند و اعتراض خود را به نام پهلوی اعلام کنند.

کد خبر 579623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.