ارائه سیستم خودروی اشتراکی برای معلولان در ایتالیا

پالرمو ایتالیا، برای شهروندان معلول یا دچار محدودیت‌های حرکتی، سرویس خودروی اشتراکی مخصوص را به راه انداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پالرمو مانند بسیاری دیگر از شهرهای اروپایی، برای شهروندان خود، سرویس اشتراک خودرو را ارائه می‌دهد. با این حال، آنچه این شهر را از سایرین متمایز می‌کند، این واقعیت است که مقامات آن ادعا می‌کنند، نخستین و تنها شهری در قاره اروپا هستند که نوع تخصصی این سرویس را برای معلولان ارائه می‌دهند.

سیستم اشتراک خودرو در پالرمو به پیروی از دیگر شهرهای ایتالیا و به عنوان راهی برای جایگزینی خودروهای شخصی با روش‌های جابه‌جایی کم‌آلاینده‌تر در نظر گرفته شده است. خودروهای اشتراکی به دلیل کم‌آلاینده بودن، مجاز به ورود به مناطق ممنوعه ترافیکی ایتالیا هستند.

ارائه سیستم خودروی اشتراکی برای معلولان در ایتالیا

ابتدا یک سرویس اشتراک دوچرخه در دسامبر ۲۰۱۵، به عنوان جابجایی جایگزین برای ساکنان شهر سیسیلی اضافه شد. محبوبیت آن مقامات را متقاعد کرد تا یکپارچگی بین سیستم‌های اشتراک خودرو و دوچرخه را برای ایجاد یک سرویس بین وجهی اجرا کنند. این نوآوری به کاربران این امکان را می‌دهد که به جای ثبت‌نام برای دو سرویس جداگانه، از کارت عضویت یکسان برای اتومبیل و دوچرخه استفاده کنند. بنا به گزارش‌ها، پالرمو اولین شهر ایتالیایی بود که این سیستم یکپارچه را اجرا کرد.

این شهر طی اقدام ویژه‌ای، وسایل نقلیه مخصوصی را نیز معرفی کرده است تا افراد دارای تحرک محدود بتوانند از این خدمات اشتراکی بهره ببرند.

شهرداری پالرمو با بازسازی خودروهای اشتراک‌گذاری و تجهیز آن‌ها برای معلولان، یک سرویس اساسی رفت‌وآمد و گردش برای افرادی که تحرک محدود دارند، فراهم کرده است و به این ترتیب به تنها شهر اروپایی دارای این خدمات تبدیل شده است.

ارائه سیستم خودروی اشتراکی برای معلولان در ایتالیا

کد خبر 579604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.