اهمیت ایمنی خودرو قبل از وقوع حادثه/اجرای طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه وجود تجهیزات و بالا بودن ایمنی خودرو قبل از زمان وقوع حادثه تأثیر مهمی در کاهش حوادث و تصادفات دارد، اهداف اجرای طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک را تشریح کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تجهیزات و ایمنی خودرو، نقش مهمی در پیشگیری از حوادث رانندگی دارد، اظهار کرد: هنگام صحبت از ایمنی خودرو، تنها ایمنی پس از وقوع تصادف که البته اهمیت بسیاری دارد، مدنظر نیست.

وی افزود: خودروهایی که هنگام عکس‌العمل راننده برای پرهیز از تصادف در مواجهه با خطر، سیستم‌های ترمز، فرمان، تعلیق و حداقل استانداردهای لازم را ندارند، به راننده کمکی نمی‌کنند و حتی گاهی وقوع تصادف را تسهیل می‌کنند که بیشتر باید مدنظر خودروسازان باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: هنگامی که خریدار هزینه ترمز ضدقفل، کیسه هوا و هزینه‌های یک خودرو روز دنیا را پرداخت می‌کند، بی‌انصافی است که هنگام نیاز به استفاده از این تجهیزات، کارایی نداشته باشند.

قصور عابرپیاده مانع استفاده از بیمه شخص ثالث راننده نیست

وی با بیان اینکه وجود تجهیزات و بالا بودن ایمنی خودرو قبل از زمان وقوع حادثه تأثیر مهمی در کاهش حوادث و تصادفات دارد، خاطرنشان کرد: چنانچه عابرپیاده مقصر حادثه تصادف باشد، قصور وی مانع استفاده از بیمه شخص ثالث راننده نیست.

نقش تأثیرگذار بانوان در تربیت و فرهنگ‌سازی

سرهنگ محمدی با اشاره به اجرای طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک و اعطای حکم انتصاب، افزایش انضباط ترافیکی، ترویج فرهنگ صحیح عبور و مرور، پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی و اصلاح رفتارهای ترافیکی و توسعه قانون‌مندی با توجه به نقش تأثیرگذار بانوان در تربیت و فرهنگ‌سازی است.

کد خبر 579569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.