عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۲ خرداد

در این بسته خبری در مورد ادغام اپلیکیشن های Meet و Duo ، آیفون پنج به پایین دیگر امکان آپدیت واتساپ ندارد و معرفی ایربادز Sennheiser TV Clear می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

گوگل از ادغام اپلیکیشن های Meet و Duo خبر داد

از آخرین باری که گوگل اپلیکیشن‌های پیام‌رسان خود را اصلاح کرد مدت زیادی می‌گذرد و ما تقریباً فکر می‌کردیم که غول جستجو بالاخره دائماً با برنامه‌ها و سرویس‌های پیام‌رسان خود دست و پنجه نرم می‌کند، اما امروز این شرکت اعلام کرد که Meet را با Duo ادغام می‌کند. تاکنون هدف اولی عمدتاً کاربران تجاری بوده است در حالی‌که دومی به عنوان اپلیکیشن پیام‌رسانی ویدیویی برای همه در جهت رقابت با فیس تایم اپل در نظر گرفته شده بود.

از هفته‌های آینده گوگل همه ویژگی‌های Meet را به اپلیکیشن Duo اضافه می‌کند. اواخر امسال اپلیکیشن Duo به Google Meet تغییر نام خواهد داد؛ در این مرحله Meet تنها سرویس ارتباط ویدیویی این شرکت خواهد بود. Duo تمام ویژگی‌های تماس ویدیویی موجود خود را حتی با نام جدید حفظ می‌کند و اگر کاربر Duo هستید سابقه مکالمه، مخاطبین و پیام‌های شما ایمن است زیرا مورد دیگری وجود نخواهد داشت.

آیفون پنج به پایین دیگر امکان آپدیت واتساپ ندارد

واتساپ در آپدیت اخیرش برای iOS پشتیبانی از iOS11 به پایین را حذف کرده است و برای نصب آن نیاز به iOS 12 به بالا دارد.

این یعنی گوشی‌های آیفون پنج به پایین دیگر نمی توانند واتساپشان را آپدیت کنند و واتساپ فعلی آن‌ها هم از تاریخ ۲۴ اکتبر امسال از کار می‌افتد. در نقطه مقابل تلگرام با وجود امکانات بیشتر، هنوز از iOS9 پشتیبانی می‌کند!

ایسوس ROG Phone 6 در پنج جولای معرفی می‌شود

ایسوس تأیید کرده است سری ROG Phone 6، اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌ پرچم‌دار اسنپدراگون هشت پلاس نسل اول کوالکام، پنج جولای به‌صورت جهانی معرفی می‌شود.

چند هفته پیش ایسوس اعلام کرد سری ROG Phone 6 این برند اولین گوشی‌های هوشمند گیمینگ جهان خواهند بود که به جدیدترین پردازنده‌ پرچم‌دار اسنپدراگون هشت پلاس نسل اول کوالکام مجهز می‌شوند. حال در ژوئن ۲۰۲۲ ایسوس تأیید کرده است که رویداد معرفی جهانی سری ROG Phone 6 به‌صورت مجازی در پنج جولای در تایوان برگزار می‌شود. رویداد مذکور آنلاین پخش خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند آن را مشاهده کنند.

در توییتر اکانت ROG Global اشاره کرده است که علاوه‌بر سری ROG Phone 6 این برند چندین لوازم جانبی گیمینگ جدید و مجموعه‌ای از هدفون‌های بازی را نیز در تاریخ هفتم ژوئن معرفی خواهد کرد. مطمئناً این خبر خوشی برای افرادی است که در اکوسیستم تجهیزات ایسوس غوطه‌ور هستند.

معرفی اوپو A77 5G با تراشه دایمنسیتی ۸۱۰

اوپو در سکوت از گوشی هوشمند میان رده A77 5G رونمایی کرد. در ادامه تمام اطلاعات مربوط به مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت اوپو A77 5G آورده شده است. اوپو A77 5G ابعادی معادل ۱۶۳.۸ در ۷۵.۱ در ۷.۹۹ میلیمتر داشته و وزن آن ۱۹۰ گرم است.

صفحه نمایش ۶.۵ اینچی IPS LCD از رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز، ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P3 و نسبت تصویر ۲۰ به ۹ بهره می‌برد. برای سلفی و تماس‌های ویدیویی A77 5G دارای دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی است. پنل پشتی آن شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور عمق دو مگاپیکسلی و فلاش LED دوگانه است. دوربین‌های جلو و عقب می‌توانند از فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی کنند.

این گوشی به سیستم عامل اندروید ۱۲ بوت می‌شود که با ColorOS 12.1 سفارشی شده است. برای امنیت، حسگر اثر انگشت در کنار آن تعبیه شده است. تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰ در راس A77 5G قرار داشته و با شش گیگابایت رم LPDDR4x و ۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS 2.2 ارائه می شود. همچنین انرژی را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین کرده که از شارژ سریع ۳۳ واتی SuperVOOC پشتیبانی می کند.

نسخه ios اپلیکیشن Google TV در دسترس قرار گرفت

اپلیکیشن Google TV اکنون برای دانلود در iOS در دسترس است. اگر قبلاً نرم‌افزار فیلم‌ها و تلویزیون گوگل پلی قبلی این شرکت را روی تلفن خود نصب کرده‌اید، این برنامه جایگزین آن می‌شود.

اپلیکیشن Google TV مانند نسخه اندرویدی خود به شما امکان می‌دهد از گوشی هوشمند خود به عنوان یک کنترل از راه دور برای Google TV یا دستگاه سیستم عامل Android TV خود استفاده کنید و یا تایپ عناوین فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را که می‌خواهید تماشا کنید، آسان‌تر می‌کند.

همچنین می‌توانید از این اپلیکیشن برای جمع‌آوری توصیه‌های محتوا از سرویس‌های استریم مختلف استفاده کنید. همه پلتفرم‌ها پشتیبانی نمی‌شوند، اما این واقعیت که شما می‌توانید برای هر سرویسی که برای آن هزینه می‌کنید یک فهرست تماشای واحد ایجاد کنید، مفید است.

اتصال همزمان به گوشی و تلویزیون ایربادز Sennheiser TV Clear

ایربادز جدید می‌تواند به عنوان هدفون تلویزیون و همچنین هدست گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. هدفون Sennheiser TV Clear ویژگی‌هایی نظیر اتصال دوگانه را ارائه می‌دهد که نیاز بسیاری از کاربران را مرتفع می‌نماید.

هدفونSennheiser TV Clear می‌تواند به طور یکپارچه از تلویزیون به موبایل برای برقراری تماس یا گوش دادن به موسیقی متصل شود. ایربادز TV Clear قادر است اتصال بلوتوث را حتی زمانی که به تلویزیون متصل است، حفظ کند. چنین ویژگی فرصت را برای کاربران فراهم می‌کند تا به صورت خصوصی صدای تلویزیون را گوش دهند.

ایربادز Sennheiser TV Clear دارای یک فرستنده بی‌سیم اختصاصی است که می‌تواند به خروجی صدای تلویزیون متصل شود. فرستنده بی‌سیم یک اتصال بی‌سیم با تأخیر کم با هدفون‌های TV Clear ایجاد می‌کند. این رویکرد ارتباطی نوآورانه، بهبودهایی را نسبت به استفاده از بلوتوث در هدفون‌های TWS معمولی ارائه می‌دهد.

کد خبر 579364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.