وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات وام ودیعه اجاره مسکن به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنند اولویت پرداخت این تسهیلات را متقاضیانی برشمرد که قبلاً تسهیلات را دریافت نکردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی با حضور در شبکه خبر جزئیاتی از نحوه ثبت‌نام و دریافت تسهیلات وام ودیعه اجاره مسکن را توضیح داد و اظهار کرد: با مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی می‌توانند از وام ودیعه مسکن استفاده کنند؟ اعلام کرد: قطعاً کسانی که تاکنون از وام ودیعه مسکن استفاده نکردند در اولویت استفاده قرار دارند. یکی از اولویت‌های بهره‌مندی از وام ودیعه مسکن این است که متقاضیان قبلاً از این وام استفاده نکرده باشند.

اجاره‌نامه و کد رهگیری برای دریافت وام ودیعه الزامی است

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تصریح کرد: افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن هستند باید دارای اجاره‌نامه و کد رهگیری باشند. هدف این است که واقعاً وام تسهیلات ودیعه مسکن صرف کمک ودیعه اجاره مسکن بشود و نه صرف خرید کالاها و خدمات دیگر که آثار تورمی دارند. تصمیم بر آن است که حتماً پس از دریافت کد رهگیری وام ودیعه مسکن پرداخت شود. بنابراین می‌توان مراحل اولیه توافقات بین موجر و مستأجر در دفاتر مشاوران املاک انجام بشود و در نهایت وام ودیعه به متقاضیان واجد شرایط تعلق بگیرد.

اصلانی در خصوص افرادی که سال‌های گذشته وام ودیعه دریافت کرده‌اند در خصوص تکمیل موجودی و رسیدن به سقف مصوب تسهیلات، اعلام کرد: منبع تأمین تسهیلات کمک ودیعه مسکن محدود است و بنابراین اولویت‌بندی حتماً باید در نظر گرفته بشود تا کسانی که تا به حال از وام ودیعه مسکن استفاده نکرده‌اند در اولویت قرار بگیرند. در حال حاضر افرادی در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن و معرفی به بانک هستند که سال‌های گذشته وام ودیعه را دریافت نکرده‌اند.

متقاضیان در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن برای وام ودیعه اجاره ثبت‌نام کنند

وی تاکید کرد: ازآنجایی‌که رقم وام در سطوح مختلف شهری متفاوت است تعداد افرادی که می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند بر اساس درخواست است. با این حال سقف در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۴۰ هزار میلیارد تومان است. همچنین با توجه به اینکه وام ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر شهرها ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است بسته به اینکه تقاضاها در کدام شهرها و چه تعداد باشد قطعاً روی تعدادی که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند تأثیر می‌گذارد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: برای استفاده از این وام‌ها و در کل تسهیلات حوزه مسکن متقاضیان باید به نشانی سامانه‌های حمایتی وزارتی راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند و در بخش تقاضای تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایمنا، ثبت نام برای اخذ وام ودیعه مسکن از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شد. سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است. برای استفاده از این وام‌ها و در کل تسهیلات حوزه مسکن متقاضیان باید به نشانی سامانه‌های حمایتی وزارتی راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند و در بخش تقاضای تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کنند.

کد خبر 579358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 63
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    51 2
    سلام چرا باید تاریخ اجاره نامه از ۱۴۰۱ به بعد باشه؟؟ چرا اولوبت با اونایی که مهلت قراردادشون رو به اتمامه نیست؟ ما اگر ۱۴۰۱ قرارداد بسته بودیم ک دیگه وام نمیخواستیم!
    • ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      58 2
      صددرصدموافقم
  • ابراهیم IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    1 0
    سلام، من 38 سال سن دارم و چند سال پیش جدا شدم، آیا وام ودیعه مسکن به من تعلق میگیره؟