۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
آغاز تحول در باغ پرندگان اصفهان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده و سیر مراحل قانونی و پروتکل‌های بهداشتی مربوطه، چهار توکان سبز به جمع حدود ۱۱۰ گونه پرنده موجود در باغ پرندگان ناژوان اصفهان اضافه شدند.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وجود بیش از دو هزار پرنده در باغ پرندگان، اظهار کرد: یک گونه از پرندگان جذاب موجود باغ، خانواده توکان‌ها هستند که پرندگان استوایی و بومی جنگل‌های نواحی پست شمال شرق آفریقا و شمال شرق رودخانه آمازون هستند.

وی با بیان اینکه فرایندهای قانونی و بهداشتی لازم برای جلوگیری از هر گونه بیماری به باغ پرندگان انجام شده است، افزود: طول بدن توکان سبز به طور متوسط ۳۰-۴۰ سانتی‌متر و وزن تقریبی آن ۱۱۰-۱۶۰ گرم است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: توکان سبز به عنوان کوچک‌ترین اعضای خانواده توکان‌ها معرفی شده است که شباهت زیادی به پرندگان راسته شاخه‌نشینان دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص نگهداری، زیست و تغذیه پرندگان استوایی، توکان‌ها نیز پس از انجام آزمایش‌های لازم و سپری کردن مدت قرنطینه، به محل نگهداری سایر توکان‌ها در باغ پرندگان منتقل شدند.

قائلی گفت: مجموعه باغ پرندگان با بهره‌گیری از ظرفیت علمی کارشناسان، مشاوران و پزشکان معتمد سازمان دامپزشکی، با میزبانی از بیش از دو هزار پرنده از ۲۷ خانواده و با ایجاد شرایط طبیعی برای زیست پرندگان، به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری اصفهان تعریف شده است.

وی افزود: طرح‌های مختلفی برای ایجاد ظرفیت‌های جدید تفریحی و گردشگری در ناژوان به‌خصوص در باغ پرندگان پیش‌بینی شده است که تا پایان امسال شاهد به نتیجه رسیدن بعضی از آنها خواهیم بود.

مدیر ناژوان با اشاره به استقبال کم‌نظیر شهروندان اصفهانی و گردشگران از مجموعه ناژوان، افزود: علاقه‌مندان و دوستداران پرندگان می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۹ از مجموعه باغ پرندگان بازدید کنند.

کد خبر 579207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.