ساماندهی ضایعاتی‌های خرم‌آباد در دستور کار است

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به انتقال صنوف آلاینده و جمع‌آوری ضایعاتی‌ها با همکاری سازمان صمت، گفت: با توجه به مشکلاتی که توسط ضایعاتی‌ها در شهر ایجاد شده است، همواره گلایه‌ها زیادی از سوی شهروندان مطرح می‌شود که باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم این‌گونه مشاغل ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا بیرانوند امروز _چهارشنبه یازدهم خردادماه_ پنجاه‌وچهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان برگزار شد، با اشاره به گستردگی دامنه فعالیت صنعت، معدن و تجارت لرستان نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: سازمان صمت با ایجاد صنایع مختلف جایگاه ویژه‌ای در معیشت مردم دارد و با راه‌اندازی تولید و ایجاد اشتغال می‌تواند به توسعه شهر کمک کند.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار و احیا و تقویت صنایع موجب بارقه امید در بین شهروندان خواهد شد، افزود: هر چقدر صنعت، معدن و تجارت در زمینه صدور مجوز در شهری مانند خرم‌آباد فعال باشد ارزش افزوده بیش‌تری از طریق صنایع می‌تواند به شهرداری برگردد و با توجه به نبود بودجه ثابت درآمد پایداری برای شهرداری ایجاد خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در خصوص انتقال صنوف آلاینده و جمع‌آوری ضایعاتی‌ها با همکاری سازمان صمت، ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که توسط ضایعاتی‌ها در شهر ایجاد شده است، همواره گلایه‌ها زیادی از سوی شهروندان مطرح می‌شود که ضروری است با ایجاد زیرساخت‌های لازم این‌گونه مشاغل ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح انتقال صنوف آلاینده، گفت: این طرح در گذشته به صورت ناقص انجام شد و مورد انتقاد مردم است، لذا شهرداری باید با جدیت بیش‌تری به موضوع ساماندهی صنوف ورود کند.

بیرانوند در خصوص ایجاد شهرک صنوف در شمال، جنوب و غرب خرم‌آباد، ادامه داد: اگر چه شهرک تعمیرگاهی زاگرس و شهرک صنوف قاضی در گذشته ایجاد شده است، اما این مراکز با مشکلاتی روبه‌رو هستند که لازم است شهرداری خرم‌آباد در راستای برطرف کردن آنها اقدام کند.

وی اظهار کرد: یکی از شغل‌های جامعه امروزی، بازیافت زباله‌های خشک است که باید زمینه‌ای برای ادامه این کسب و کار در جایی بیرون از شهر مهیا شود، چرا که این نوع کسب و کار مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است؛ از آنجا که این نوع مشاغل در کنار محل زندگی مردم فعال هستند، رشد قارچ‌گونه آن‌ها مشکلات و معضلات اقتصادی برای شهر به همراه داشته است.

کد خبر 579076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.