لزوم جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در تبریز

شهردار تبریز توسعه ساخت‌وساز استاندارد را بهترین راه پیشگیری از حوادث دانست و گفت: باید برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب هوشیار با اشاره به بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث در تبریز، اظهار کرد: حوادثی مانند فروریزش متروپل آبادان بار دیگر اهمیت نظارت بر ساخت‌وسازهای سطح شهر و همچنین جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز را آشکار کرد.

وی ادامه داد: در طول دهه‌های گذشته ساخت‌وساز غیرمجاز در سراسر کشور از جمله تبریز افزایش چشمگیری داشته است و همین موضوع شهرها را در برابر حوادثی مانند زلزله ناایمن کرده است.

شهردار تبریز تصریح کرد: مدیریت شهری می‌تواند با همکاری سازمان نظام مهندسی ایمن‌سازی بناها در معرض خطر با اولویت ساختمان‌های بزرگ در دستور کار قرار دهد و از طرفی نظارت خود برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز را تشدید کند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب نظام مهندسی آذربایجان شرقی، مجموعه‌ای از نیروهای کارآمد و متخصص است که امیدواریم در این دوره از مدیریت شهری، حداکثر تعامل بین شهرداری و نظام مهندسی اتفاق بیفتد و شاهد توسعه ساخت‌وسازهای استاندارد در شهر باشیم.

کد خبر 578876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.