آغاز اجرای قطع درختان آفت‌زده کرمانشاه

رئیس سازمان منظر، سیما و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از آغاز طرح قطع درختان آفت‌زده این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرامرز رحمتی با اشاره به مشاهده مواردی از آفت سوسک پوست‌خوار در برخی درختان فضای سبز شهر کرمانشاه، اظهار کرد: حذف این درختان با هدف پیشگیری از شیوع این آفت در سایر درختان در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در آینده این طرح در تمام فضاهای سبز شهر اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح از درختان پارک شاهد، آغاز شده است و در صدد هستیم آن را در تمام فضاهای سبز سطح شهر اجرا کنیم.

رئیس سازمان منظر، سیما و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در سال‌های گذشته آفت سوسک پوست‌خوار در برخی درختان مشاهده شده است که به دلیل رسیدگی نکردن، موجب نابودی این درختان شده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود این آفت موجب می‌شود که آوندهای درخت قطع و کم کم خشک شود و در نهایت با پیشرفت خشکی مجبور به قطع درخت می‌شویم.

رحمتی با تاکید بر اینکه فضای سبز شهر یک موجود زنده است، گفت: شیوع آفت در فضای سبز شهر مانند بیماری مسری می‌تواند همه آنها را نابود کند، بنابراین باید برای جلوگیری از شیوع آفت وارد عمل شویم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با بررسی‌های صورت گرفته روی درختان، درختانی که اطمینان کامل داریم که به طور کامل خشک شده و راه نجاتی برای آنها نیست، قطع می‌شوند تا آفت به درختان دیگر سرایت نکند.

رئیس سازمان منظر، سیما و فضای سبز شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: آفت سوسک پوست‌خوار بیشتر درختان کاج را درگیر می‌کند و برای همین برخی درختان کاج پارک شاهد برای جلوگیری از شیوع این آفت قطع شده اند.

کد خبر 578655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.