رشد بی‌رمق بورس

در بازار نهم خردادماه شاهد یک روند متعادل به سمت مثبت بودیم، نه قدرت خریداران چندان زیاد بود و نه قدرت فروشندگان، بازاری که شاهد گردش پول بین صنایع مختلف بود و در تمام صنایع نیز نماد مثبت و منفی دیده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل به سطح یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد واکنش مثبت نشان داد، ارزش و حجم معاملات تغییر محسوسی نداشت و در بازار فرابورس نیز روند مثبت بود و ۸۳ واحد رشد کرد.

نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز

بیشترین حجم معاملات را گروه خودرو و بانک‌ها به خود اختصاص داده‌اند. بیشترین ارزش معاملات به صندوق‌های قابل معامله و گروه سیمان تعلق دارد. نمادهای نوری، کچاد، فملی، بوعلی، حکشتی، وبملت و کالا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل به جای گذاشته‌اند.

گروه فراکابی‌ها وضعیت خوبی داشتند؛ آسیا تک همچنان در صف فروش است. سابیک با قیمت پایانی ۱.۵ درصد مثبت در منفی چهار درصد معامله شد و سپس به منظور مجمع بسته شد. پالایش و دارا یکم هردو منفی بوده صف خرید نوری با عرضه شدید حقوقی مواجه شد. خودرو، خساپا و خگستر هر سه منفی بوده و زقیام افت شش درصدی کرد.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد سه هزار ۳۱۶ واحدی به سطح یک میلیون ۵۳۷ هزار ۳۷۴ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۳۵۱ واحدی در سطح ۴۲۵ هزار ۲۰۰ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۵۹

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۹۸

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۸۳ واحدی به سطح ۲۱ هزار ۳۴۸ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۶۸

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۶۷

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۴ هزار ۹۳۳ و یک میلیون ۵۵۲ هزار ۵۸۶ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد ۸۷۳ و چهار میلیارد ۶۴۷ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. سابیک

۲. نوری

۳. کمند

۴. دارا یکم

۵. کیان

بیشترین حجم معامله

۱. خگستر

۲. خودرو

۳. شستا

۴. خساپا

۵. فاذر

بیشترین افزایش قیمت

۱. خچرخش

۲. غشان

۳. سخوز

۴. غچین

۵. غاذر

بیشترین کاهش قیمت

۱. شپاکسا

۲. غپینو

۳. غشاذر

۴. ولغدر

۵. وتوشه

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

رشد بی‌رمق بورس

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد و یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد.

پیش بینی: نوسان بین دو محدوده حمایتی و مقاومتی ذکر شده.

مهم ترین‌های بازار

آخرین وضعیت نماد استقلال و پرسپولیس

سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی از آماده بودن نماد استقلال برای بازگشایی و معامله، همزمان با جشن قهرمانی این باشگاه خبر داد.

امیررحیمی با بیان اینکه نماد باشگاه استقلال آماده بازگشایی است، اظهار کرد: تلاش می‌شود نماد این باشگاه امروز یا فردا بازگشایی شود و امور مربوطه با توجه به جشن قهرمانی این باشگاه درحال انجام است. فقط در انتظار تاییدیه ای از سازمان حسابرسی هستیم، فرابورس نیز آمادگی خود را برای بازگشایی اعلام کرده است.

وی درمورد باشگاه پرسپولیس توضیح داد: نماد پرسپولیس حدود یک هفته تا ۱۰ روز دیگر بازگشایی می‌شود. البته ممکن است نماد استقلال بازگشایی نشود تا هردو نماد همزمان آماده معامله شوند اما استقلال آماده بازگشایی است.

ستران در اردیبهشت فوق‌العاده بود

شرکت سیمان تهران در ماه اردیبهشت ۲۹۹ هزار تن سیمان تولید کرده است که رقمی بیشتر از میانگین ماهانه شرکت در سال گذشته (۲۳۵ هزار تن) است.

مقدار فروش سیمان شرکت در اردیبهشت ۳۰۴ هزار تن بوده که رقمی عالی محسوب می‌شود. میانگین ماهانه سال گذشته ۲۳۴ هزار تن است.

ستران با این میزان فروش، ۱۵۵ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که بهترین درآمد ماهانه شرکت است. میانگین فروش ماهانه سال ۱۴۰۰ شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. نرخ‌های فروش محصولات در فروردین ۵۱۰ تومان در هر کیلو ثبت شد که در کنار نرخ ۵۱۳ تومانی فروردین، بهترین نرخ فروش تاریخی سیمان تهران است. این رقم نسبت به میانگین سال قبل ۱۷ درصد بالاتر است.

کگل در اردیبهشت معمولی بود

تولید کنسانتره کگل به عنوان محصولات ابتدای زنجیره به طور متوسط برای هر ماه در سال گذشته برابر ۱،۲۹۱ هزار تن بوده و در ماه اردیبهشت ۱،۲۸۲ هزار تن تولید کرده است. فروش گندله اردیبهشت شرکت ۵۶۳ هزار تن (میانگین ماهانه سال قبل ۸۸۶ هزار) و کنسانتره ۱۹۸ هزار تن (میانگین ماهانه ۲۲۲ هزار) است. شرکت در اردیبهشت ۲،۷۴۱ میلیارد تومان درآمد داشت که نسبت به ماه‌های اخیر درآمد چندان بالایی محسوب نمی‌شود. میانگین درآمد ماهانه سال قبل ۳،۹۷۵ میلیارد تومان و بهترین فروش محصولات شرکت در اسفند با ۷،۹۲۸ میلیارد رقم خورد.

نرخ فروش گندله در ماه‌های اخیر تغییر خاصی نداشته و با سه درصد کاهش ماهانه به ۳،۸۴۷ تومان برای هر کیلوگرم رقم خورده است.

شکام در اردیبهشت متعادل عمل کرد

شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران در اردیبهشت ماه ۱۸۳ میلیارد فروش داشته است که رقم قابل قبولی محسوب می‌شود. شرکت در نیمه اول سال قبل به طور میانگین درآمد ۹۹ میلیاردی داشت اما با رشد قابل توجهی، در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ میانگین فروش ماهانه ۲۰۷ میلیاردی را تجربه کرد.

میانگین مقدار فروش ماهانه انواع محصولات شرکت در سال گذشته برابر با ۴،۳۳۲ واحد بوده و در اردیبهشت فروش ۴،۹۴۹ واحدی محصولات گزارش شد.

نرخ فروش محصولات شرکت به طور میانگین در اردیبهشت ماه ۳۶.۸ هزار تومان به ازای هر واحد بوده. این نرخ تقریباً برابر با میانگین سال گذشته (۳۶ هزار تومان) است.

شیراز روند خوب فروش ماه‌های اخیر را ادامه داده است

در دومین ماه سال مالی پتروشیمی‌شیراز توانسته است فروشی برابر ۱,۶۷۴ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد ۲۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۱۳۳ هزارتن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۱۵۱ هزارتن بوده است.

شیراز در این ماه نیز تولید ۱۰۲ هزارتن آمونیاک را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۸۳ هزارتن بوده است تولید دو ماهه امسال رشد پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برای محصول اوره صادراتی ۱۴۰,۴۴۰ ریال (۵۶۳ دلار) است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۹۸,۸۲۰ ریالی استوار بوده است.

شبصیر سال مالی را با سود خوب ۱۹۱۵ تومانی به پایان رساند

تولیدات پتروشیمی قائد بصیر در عملکرد ۱۲ ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۱,۹۱۵ تومان محقق کند. سهم در سه فصل ابتدایی به ترتیب ۳۱۶، ۶۹۵ و ۳۹۴ تومان به ازای هر سهم محقق کرده بود و در فصل چهارم هم توانسته است در یک عملکرد خوب ۵۱۰ تومان به ازای هر سهم گزارش کند.

این شرکت در سه فصل ابتدایی فروش‌های ۵۲۱، ۶۲۱ و ۶۷۵ میلیارد تومانی داشته است و فصل چهارم هم فروشی برابر ۵۸۷ میلیارد دارد. فروش سال ۱۴۰۰ رشد ۶۸ درصد نسبت به سال مالی قبل از آن دارد.

در سال مالی ۹۹ حاشیه سود شبصیر برابر ۴۲ درصد بوده که در سال ۱۴۰۰ حاشیه سود به ۴۲ درصد رسیده است. در فصل چهارم هم حاشیه سود برابر ۳۴ درصد است. بزرگترین تولید کننده ABS کشور در شش ماهه سود عملیاتی ۵۷۰ میلیارد تومانی را گزارش کرد که در شش ماهه دوم با کاهش ۱۸ درصد به ۴۶۶ میلیارد رسیده است. سود عملیاتی در سال مالی ۹۹ برابر ۵۸۶ میلیارد بوده است.

نقشه بازار

رشد بی‌رمق بورس

رشد بی‌رمق بورس

کد خبر 578568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.