قربانی: اخطار به ساختمان‌های ناایمن رسانه‌ای شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید اخطار به ساختمان‌های ناایمن رسانه‌ای شود تا شهروندان از ایمن یا ناایمن بودن آن اطلاع داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی صبح امروز _یکشنبه، هشتم خردادماه_ در نطق پیش از دستور چهل‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت اخطار به ساختمان‌های ناایمن در شهر، اظهار کرد: باید این اخطارها رسانه‌ای شود، البته نحوه مطرح کردن آن در رسانه نیز موضوعی بسیار مهم است تا مصداق تشویق اذهان عمومی نباشد، لذا بررسی این موضوع در برنامه‌های آینده لازم است.

وی با بیان اینکه باید از ساخت‌وسازهایی که الزامات فنی و مهندسی در آن به درستی رعایت نمی‌شود، جلوگیری شود، ادامه داد: نمی‌توانیم چشم خود را به روی این مسائل ببندیم تا اتفاقاتی مشابه ساختمان متروپل آبادان اتفاق بیفتد، زیرا مبرهن است ساختمان متروپل نوساز بوده، نگرانی مدیریت شهری از ساختمان‌هایی است که زمان زیادی از احداث آن‌ها می‌گذرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در برخی از ساخت‌وسازها بعد از اینکه بتن‌ریزی انجام شد، میلگردها از بتن بیرون کشیده می‌شود که کار بسیار خطرناکی است، افرادی که اقدام به انجام این کار می‌کنند خائن و جنایتکار هستند و باید با آن‌ها برخورد جدی شود.

وی با تأکید بر اینکه همفکری در راستای مقابله با سودجویی بسیار اهمیت دارد، گفت: با نادیده گرفتن جان مردم در احداث ساختمان‌های تجاری چنین حوادث تلخی رقم می‌خورد، از این رو در این بخش باید مسئولان شهرداری و سازمان نظام مهندسی در جلساتی موضوع را بررسی کنند و تصمیم جدی در این باره بگیرند.

کد خبر 578366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.