لزوم مدیریت نقاط حادثه‌خیز شهر در زمان بحران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نباید اجازه دهیم اتفاقی در شهر بیفتد و بعد برای آن عزاداری کنیم، باید مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در مدیریت نقاط حادثه‌خیز و بحرانی شهر به‌طور جدی عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه، هشتم خردادماه_ در نطق پیش از دستور چهل‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) و رحلت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد، اظهار کرد: همه مدیون شهدا هستیم و زنده نگهداشتن یاد آن‌ها باید در تمام مراحل زندگی ما مدنظر قرار گیرد تا از اهداف آن‌ها دور نشویم.

وی با بیان اینکه کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای شهر از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و سازمان پایانه‌ها بازدید داشته است، ادامه داد: در مجموعه پنج‌گانه پایانه‌ها در بخش‌های مختلف شهر خدمات بی‌نظیری برای مسافران ارائه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر امکانات رفاهی برای مسافران در برخی از پایانه‌های تهران نسبت به هر یک از پایانه‌های اصفهان ضعیف‌تر است و این اتفاق بهینه‌ای در مدیریت شهری است، تصریح کرد: در حال حاضر شایسته‌سالاری مدیریتی در مجموعه پایانه‌ها با انتصاب مدیر آن محقق شده است، البته این امر نیازمند کمک و حمایت است.

وی با تاکید بر اینکه در دوره قبل شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبه‌ای وجود داشت که بر اساس آن پنج درصد فروش بلیت در جهت تجهیز و توسعه پایانه‌ها استفاده شود، گفت: روند برنامه این بود که تا وقتی کرونا شیوع داشته باشد، این مبلغ برای هزینه‌های جاری و پس از دوران کرونا برای توسعه و تجهیز در نظر گرفته شود، البته تا کنون این مبلغ واریز نشده است و این سازمان با مشکلات هزینه‌ای مواجه شده است، لذا از شهردار اصفهان درخواست پیگیری این موضوع را داریم تا با تحقق این اقدام ویژه در شهر، ایده‌های خوب فرهنگی در جذب گردشگری داخلی و خارجی و حمایت از مسافر انجام شود.

در حوزه کنترل ترافیک رتبه برتر را داریم

شریعتی در خصوص انبارهای بارانداز شهر، تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت انبارها پراکنده است و متولی ندارد، همچنین نظارتی بر آن انجام نمی‌شود، از این رو باید سازمان‌های مرتبط وارد عمل شوند تا این حوزه مدیریت شود و شهروندان بتوانند از خدمات آن به خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به حادثه متروپل آبادان و تسلیت به بازماندگان این حادثه، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم اتفاقی در شهر بیفتد و بعد برای آن عزاداری کنیم، باید مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در مدیریت نقاط حادثه‌خیز و بحرانی شهر به‌طور جدی عمل کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت استفاده از پناه‌گاه‌های زمان جنگ در مواقع بحران، خاطرنشان کرد: پناه‌گاه‌هایی در زمان جنگ در شهر ایجاد شد که در حال حاضر این پناه‌گاه‌ها بدون استفاده مانده است، باید بررسی شود تا از این اماکن برای مواقع بحران استفاده کنیم.

وی در مورد درخواست برخی از مراجعه‌کنندگان به شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: برخی از افراد برای پروانه فروشگاه‌های تجاری خود مراجعه می‌کنند و بر اساس مصوبات گذشته باید سه درصد هزینه پروانه را پرداخت کنند، لذا در روند برنامه‌ها قرار شد لایحه‌ای از سوی شهرداری اصفهان برای بررسی دوباره این موضوع ارسال شود تا مشکلات مردم در پرداخت هزینه‌های مرتبط با این موضوع کاهش پیدا کند.

شریعتی در خصوص بازدید از مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات خوبی در این مجموعه انجام می‌شود که می‌توان گفت در میان کلانشهرها در حوزه کنترل ترافیک رتبه برتر را داریم، همچنین در این مجموعه اهداف جدیدی نیز در حال دنبال است.

وی در مورد وضعیت جریمه‌های دریافتی از شهروندان و هزینه آن در بخش تجهیز مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: باید ۴۲ درصد از جریمه‌های دریافتی از شهروندان در بخش تجهیز این مجموعه هزینه شود که تاکنون واریز نشده است.

کد خبر 578349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.