نقش بنگاه‌های اقتصادی در رفع مشکلات شهری چابهار

رئیس شورای اسلامی شهر چابهار گفت: لازم است صاحبان شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مسئولیت اجتماعی خود را جدی بگیرند، زیرا فعالیت آنها در راستای ایجاد شغل نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات شهری چابهار دارد.

عمر بلوچ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اگر بنگاه‌های اقتصادی در شهر چابهار مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند، رفع معضلات دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: لازم است صاحبان شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مسئولیت اجتماعی خود را جدی بگیرند، زیرا فعالیت آنها در راستای ایجاد شغل نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات شهری چابهار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر چابهار افزود: اگر در گذشته اراده، عزم و مشارکت مؤثر بین ساختارهای اجتماعی و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در چابهار برای توسعه فعالیت‌های مدیریت شهری و مشارکت فعالیت‌های شهری میسر می‌شد، امروزه شاهد بسیاری از معضلات اجتماعی در شهر نبودیم.

وی اضافه‌کرد: شهر چابهار به علت مجاورت و فاصله نزدیکی که با بنگاه‌های اقتصادی دارد، افزایش جمعیت را به همراه داشته است و درصد بالایی از مهاجران در حاشیه این شهر زندگی می‌کنند؛ این جمعیت بزرگ از مهاجران بدون برنامه‌ریزی قبلی وارد شهر چابهار شدند و این موضوع سبب اختلال در خدمات‌رسانی شده است.

بلوچ با اشاره به اینکه برای اجرایی کردن نقش مشارکتی و مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی دیر نشده است، گفت: نباید لحظه‌ای در اجرای این مسئله تعلل کرد، چرا که توجه به مقوله مسئولیت اجتماعی با رویکرد آینده‌نگری نه تنها در شرایط فعلی سیاستی هزینه‌بر تلقی نمی‌شود، بلکه می‌تواند در تمام حوزه‌ها به شهر کمک کند و در واقع نوعی سرمایه‌گذاری اجتماعی است.

کد خبر 578284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.