معاون دادستان اصفهان: قوانین ساختمانی باید به‌روز شود

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اصفهان با بیان اینکه قوانین و استاندارهای ساختمانی باید به‌روز شود، گفت: به عنوان مدعی‌العموم در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، هیچ سازمان و فردی را رها نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین حلاجی امروز _شنبه هفتم خردادماه_ در بیست‌ونهمین جلسه کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان که با موضوع فرونشست زمین برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص موضوع فرونشست باید وارد فضایی شویم که راهکارهای عملیاتی و اجرایی ارائه کنیم، در واقع راهکارها باید کاملاً کاربردی و عملیاتی باشد.

وی با بیان اینکه باید بانک اطلاعاتی مؤثر در زمینه فرونشست داشته باشیم، افزود: بانک اطلاعاتی باید جامع باشد. پیرو این بانک، چنانچه نقطه‌ای در شرایط بحرانی قرار دارد و اطراف آن برداشت مجاز یا غیرمجاز انجام می‌شود، باید به قید فوریت گزارش آن را به دادستانی ارجاع و موضوع در اسرع وقت رسیدگی شود.

معاون دادستان عمومی اصفهان با بیان اینکه در بانک اطلاعاتی باید نقش پساب پررنگ‌تر دیده شود، خاطرنشان کرد: تأثیر جریان دائمی زاینده‌رود موضوع مهمی است که باید اثرات آن بر فرونشست زمین بررسی شود، در این راستا باید بدانیم مدت زمان بازگشایی زاینده‌رود چه تأثیری بر فرونشست زمین می‌گذارد.

حلاجی با بیان اینکه وضعیت بحرانی است و در این زمینه با کسی تعارف نداریم، گفت: اسناد بالادستی باید ملاک حرکت ما باشد، در این راستا لازم است وظایف هر سازمان مشخص و روشن باشد.

وی با بیان اینکه قوانین و استاندارهای ساختمانی باید به‌روز شود، تاکید کرد: قطعاً سازه‌های شهری باید سبک‌تر شود، نمی‌توانیم به این دلیل که فرونشست یک پدیده مجهول است، از وظایف خود غفلت کنیم، ما به عنوان مدعی‌العموم در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، هیچ سازمان و فردی را رها نخواهیم کرد.

کد خبر 578239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.