انتظار ۳۰ هزار خانوده برای سرپرستی فرزند

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: نزدیک به ۳۰ هزار خانوار در سامانه سازمان بهزیستی ثبت‌نام کردند که پرونده ۱۷ هزار خانواده کامل و آماده شده است.

به گزارش ایمنا، محمد نصیری با بیان اینکه این روزها اخبار متعددی در حوزه فرزندخواندگی و رها شدن جنین در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها شاهد هستیم، اظهار کرد: این موضوع برای ما قابل تحمل و قابل پیگیری است و حتی جنبه مثبتی دارد، چراکه توجه جامعه به مقوله فرزند خواندگی و سقط جنین بیشتر شده و موجب شده است به خانواده‌هایی که در نوبت سرپرستی کودک هستند توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۰ هزار خانوار در سامانه سازمان بهزیستی ثبت نام کردند که پرونده ۱۷ هزار خانواده تکمیل و آماده شده است، افزود: موضوع فرزندخواندگی هر کودکی که بعد از طی فرایندهای قانونی قابلیت واگذاری داشته باشد، به سرعت انجام می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه نوزادی حوالی میدان ونک و در نزدیکی شیرخوارگاه آمنه رها شده بود که طی تماس با اورژانس، نوزاد به مرکز درمانی منتقل شد؛ نوزاد دختر است و در حال حاضر در صحت و سلامت به سر می‌برد و امروز به سازمان بهزیستی تحویل داده می‌شود.

نصیری با بیان اینکه سال گذشته تعداد کل نوزادانی که در کنار شیرخوارگاه‌ها رها شده بودند؛ حدود ۶۱ کودک بود، تصریح کرد: به طور کلی تعداد کودکانی که برای واگذاری و فرزندخواندگی داریم بسیار کمتر از خانوده‌های متقاضی است و ما شرمنده خانواده‌ها هستیم؛ خانواده‌ها باید سال‌ها در نوبت باشند تا یک فرزند که قابلیت واگذاری داشته باشد را به آنان بسپاریم.

منبع: مهر

کد خبر 578227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.