نوسازی ناوگان اتوبوسرانی زنجان

شهردار زنجان گفت: با توجه به فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی شهر و ضرورت نوسازی پس از سال‌ها، شهرداری موفق به دریافت اعتبار برای خرید ۱۸ دستگاه اتوبوس یارانه‌دار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمل‌ونقل شهری فرسوده علاوه بر آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی، موجب سلب آرامش شهروندان می‌شود. توسعه حمل‌ونقل عمومی موجب حرکت شهر به سمت توسعه پایدار می‌شود، اما این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و در نظر گرفتن اعتبار است. شهرداری زنجان در نظر دارد با نوسازی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی در راستای کاهش مشکلات زیست‌محیطی شهر قدم بردارد.

علیرضا فیروز فر در این خصوص اظهار کرد: شهرداری زنجان از محل اوراق مشارکت اقدام به اضافه کردن خودرو کرد و با توجه به شرایط به سمت خرید مینی‌بوس سوق پیدا کردیم و بدنه هشت مینی‌بوس در خط تولید بود و با تعامل امسال تحویل و طی یک ماه آینده اقلام تهیه و قبل از موعد قرارداد، تعدادی مینی‌بوس تحویل داده خواهد شد. همچنین در فاز اول ۱۰ مینی‌بوس تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد: جمع‌آوری مورد توجه قرار گرفت و بعد از مطالعات، اتوبوس‌ها را چپ‌در کردیم و در روزهای آینده با آماده شدن همه اتوبوس‌ها و با جمع کردن معبرها، مشکل برطرف خواهد شد.

شهردار زنجان اضافه کرد: با توجه به فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی شهر زنجان و ضرورت نوسازی بعد از سال‌ها، شهرداری موفق به دریافت اعتبار برای خرید ۱۸ دستگاه اتوبوس یارانه‌دار شد.

فیروز فر گفت: ۲۰ درصد هزینه خرید اتوبوس‌ها به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را شهرداری پرداخت کرده و مابقی از سوی وزارت کشور پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ دستگاه میدل‌باس نیز برای اضافه شدن به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر در حال خریداری است، تصریح‌کرد: با واگذاری این خودروها شاهد نوسازی ناوگان بوده و تحول بزرگی در این حوزه شاهد خواهیم بود.

کد خبر 578172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.