بورس در ماه‌های آینده رشد خوبی خواهد داشت/ اصلاحات فعلی به نفع بازار است

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با افزایش دامنه نوسان هیجانات کوتاه مدت بورس از بین رفته و این موضوع تاثیر مثبتی در بازار داشته است، گفت: اصلاحات فعلی به نفع بازار است و پتانسیل برای رشدهای بازار وجود دارد. به نظر می‌رسد بازار سرمایه در دو یا سه ماه آینده بتواند رشد خوبی را تجربه کند.

مهدی ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش دامنه نوسان در بازار اول و دوم بورس می‌تواند مقدمه‌ای برای فراگیرشدن این موضع در کلیت بازارها باشد. این یک اقدام مثبت تلقی می‌شود زیرا تشکیل صف خرید و صف فروش یکی از عوامل تشدید هیجان است و زمانی که دامنه نوسان افزایش می‌یابد شاهد گرایش سهم‌ها به سمت معاملات متعادل‌تر هستیم.

وی افزود: علاوه بر این با افزایش دامنه نوسان سرعت رشد و افت نمادها در زمان‌های اصلاح و صعود افزایش می‌یابد که در پویایی بازار مؤثر است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: البته همزمان با افزایش دامنه نوسان باید زیرساخت‌های بورس نیز تغییر کرده و شرایط بهتر شود تا با فرهنگ سازی در این موضوع، بازار به سمت شرایط بهتر و فعال‌تر پیش رود.

ساسانی اضافه کرد: افزایش دامنه نوسان اتفاق مثبتی برای بورس است زیرا تأثیرات هیجانی کوتاه مدت بازار ناشی از دامنه نوسان حذف می‌شود. پس از انجام این مصوبه نیز شاهد بودیم که روند بازار تغییری نکرد.

وی تصریح کرد: ابهام در موضوع برجام و به نتیجه نرسیدن آن و مصوبه عوارض صادراتی، منجر به کاهش شیب رشد بازار سرمایه شده است. البته این اصلاح به نفع بازار است و پتانسیل برای رشدهای بازار وجود دارد. به نظر می‌رسد بازار سرمایه در دو یا سه ماه آینده بتواند رشد خوبی را تجربه کند.

کد خبر 578158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.