دقت، اولین اولویت در آواربرداری از حادثه متروپل است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در عملیات آواربرداری متروپل، دقت و حساسیت اولویت نخست است و دقت فدای سرعت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن نامی اظهار کرد: با توجه به بخش باقی‌مانده سازه متروپل که احتمال ریزش آن وجود دارد، شتاب در انجام عملیات اولویت نیست.

وی افزود: با همکاری سایر ارگان‌ها و چندین استان تجهیزات پیشرفته آواربرداری به آبادان منتقل شده است و کمبودی از لحاظ لجستیکی وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، ادامه داد: نمی‌توانیم به صورت خشن عملیات را انجام دهیم؛ زیرا امکان ریزش سازه وجود دارد و جان امدادگران به خطر خواهد افتاد، ساختمان لرزان به لحاظ فنی دارای مشکل است و ریزش باید به گونه‌ای هدایت شود که به مردم آسیب نرسد.

وی تصریح کرد: اگر در آواربرداری دقت نشود، پیدا کردن پیکر افرادی که زیر آوار مانده‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود؛ لذا اولویت عملیات، دقت و حساسیت در کار است حتی اگر عملیات آواربرداری چندین روز بیشتر طول بکشد.

نامی گفت: متأسفانه در این حادثه چندین شهروند آبادانی جان خود را از دست دادند که واقعه غم‌انگیزی برای همه است و با مقصران آن به شکل جدی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بخش‌هایی از برج دوقلوی در دست ساخت متروپل آبادان ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۱ دچار ریزش شد. از زمان ریزش این سازه تاکنون نیروهای امدادی با تمام تجهیزات همچنان در حال جست‌وجو و آواربرداری هستند. تا روز شنبه هفتم خردادماه پیکرهای ۲۸ جانباخته این حادثه از زیر آوار خارج شده است.

کد خبر 578156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.