فاجعه متروپل در کرج قریب‌الوقوع است

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: اینکه خطری بالقوه در قلب شهر آشکار است و شهرداری نه‌تنها اقدامی برای رفع خطر در دستور کار ندارد، بلکه مصوبه کمک‌هزینه انتقال ساکنان به منازل جدید تا رفع خطر را نیز اجرا نمی‌کند را نمی‌توان توجیه کرد.

مریم قهرمانی‌صارم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار آبادان، اظهار کرد: ساختمان‌های ناایمن در کرج بسیار زیاد هستند که حتی به تأیید مهندسان ناظر هم رسیده است و از شهرداری پایان‌کار دارند، تاییدیه‌هایی که حاصل اعمال فشار از سوی مالک و سازنده و گاهی تسامح و تساهل مهندسان مجری و ناظر است و البته در سایه غفلت سازمان آتش‌نشانی و معاونت شهرسازی‌شهرداری که باید کمیته‌ای داشته باشند برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن و ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی به مالکان و پیگیری اجرای آن توسط شهرداری اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: ساختمان‌های بیشتر از چهار طبقه باید مورد بررسی و پایش واقع شوند و فاجعه‌بارتر آن که محلاتی داریم که ساختمان‌هایی با عمر بالای ۱۵ سال دارند و تعداد طبقات زیاد، که بدون مجوز و نظارت و با نازل‌ترین سطح کیفی سال‌های زیاد محل زندگی شهروندان است.

گود حصارک و هیاهویی برای هیچ / مصوبه شورا در شهرداری خاک می‌خورد

وی با طرح این پرسش که سرنوشت مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص تخلیه ساختمان‌های مجاور گود حصارک چه شد؟، افزود: اینکه خطری بالقوه در قلب شهر آشکار است و شهرداری نه‌تنها اقدامی برای رفع خطر در دستور کار ندارد، بلکه مصوبه کمک‌هزینه انتقال ساکنان به منازل جدید تا رفع خطر را نیز اجرا نمی‌کند، چگونه می‌توان توجیه کرد؟ مصداق ترک فعل و به خطر انداختن جان مردم چیست؟

قهرمانی‌صارم تاکید کرد: در فاجعه آبادان آنچه از اخبار اعلامی برمی‌آید، گزارش‌های پیاپی مهندسان ناظر مبنی بر تخلفات صورت گرفته به شهرداری و گویا سایر مراجع ذی‌ربط است، پروژه‌ای که شهرداری آبادان در آن ذی‌نفع و شریک بوده است، هر چند رعایت نکردن اصول فنی و آیین‌نامه‌های مربوط به آن در پروژه‌ای مشارکتی با شهرداری عذر بدتر از گناه است، اما نمی‌توان از نقش سایر دستگاه‌ها که ظرفیت قانونی برایشان تعریف شده عبور کرد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: امروز آبادان عزادار بی‌مسئولیتی افراد مسئول است؛ مسئولان پیشین و مسئولان فعلی، تفاوتی ندارد، وقتی مادری داغدار و خانواده‌ای بی‌سرپرست شده است، جان‌هایی که از دست رفته و میهمان خاک شده است، عزیزانی که در غمی جانگداز بر سر و سینه می‌زنند یا زوجی که به هزار آرزو با تمام سرمایه‌شان در مغازه‌ای ۲۰ متری به امید آینده‌ای بهتر به دامن خاک کشیده شدند.

کد خبر 578123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.