نگاهی به آخرین تقابل رئال‌مادرید و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا

از ضربه تمام‌کننده گرت بیل تا تعویض نابه‌هنگام صلاح، ماجرایی است تاریخی در فینال لیگ قهرمانان اروپا که مدت‌ها در ذهن هواداران به یادگار خواهد ماند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، زمانی که لیورپول و رئال‌مادرید در سال ۲۰۱۸ در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند، خاطره تلخی برای آنفیلدی‌ها به جا ماند و مسابقه تا حد زیادی تحت تأثیر درخشش بازیکنان رئال‌مادرید و سوتی‌های وحشتناک یاران کلوپ بود.

مسابقه قبلی رئال و لیورپول یکی از بازی‌هایی بود که گرت بیل توانست توانمندی‌های خود را به خوبی ثابت کند. او با وجود فضای کمی که در محوطه حریف در اختیار داشت، با ارسال مارسلو از سمت چپ توانست یک ضربه نمایشی به توپ بزند و به زیباترین شکل ممکن، دروازه کاریوس را باز کند. گل زیبای گرت بیل بدون شک وفاداران به باشگاه مادریدی را به جنون برد.

بازی گرت بیل در آن شب استثنایی و حیرت‌انگیز بود و او با تنها دو شوت، دو بار گلزنی کرد. با این حال گل زیبای گرت بیل کاملاً در تضاد با گل اول مادرید بود که به دنبال اشتباه مرگبار کاریوس به ثمر رسید. دقیقه ۵۱ بود که کاریوس پس از جمع کردن توپ، سعی کرد آن را برای یکی از هم تیمی‌هایش ارسال کند، اما کریم بنزما به طور اتفاقی موفق شد راه ارسال کاریوس را ببندد و در ادامه دروازه لیورپول را باز کند.

با وجود به ثمر رسیدن چندین گل در مسابقه قبلی رئال مادرید و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان، مهم‌ترین اتفاق مسابقه مصدومیت محمد صلاح در دقایق ابتدایی بازی بود. او که با مدافع کهنه کار رئال مادرید یعنی سرخیو راموس گلاویز شده بود، پس از برخورد دو بازیکن محمد صلاح به شدت احساس ناراحتی داشت و به خاطر مصدومیت از ناحیه کتف مجبور شد زودهنگام زمین مسابقه را ترک کند.

بازیکن ولزی که مادرید را به شکلی هیجان‌انگیز در بازی جلو انداخته بود، تمام تلاش خود را به کار برد تا یک بار دیگر به گل برسد و در فاصله هفت دقیقه مانده به پایان بازی، ضربه‌ای برق آسا به سمت دروازه لیورپول زد که کاریوس با اشتباه خود در مهار توپ باعث شد تا دروازه لیورپول یک بار دیگر باز شود. در واقع بیشترین تأثیر در آن مسابقه را کاریوس داشت که تیشه به ریشه قرمزها زد.

یک ضرب‌المثل رایج در اسپانیا هنگام صحبت در مورد رئال مادرید وجود دارد که می‌گوید: "El Madrid es El Madrid". عبارت قدیمی به این معنی است که رئال مادرید کارها را انجام می‌دهد، یا تفسیر واضح‌تر این است که رئال دقیقاً می‌داند چگونه برنده شود، مهم نیست چه کسی در مقابلش قرار دارد. در فینال سال ۲۰۱۸ رئال تیم بهتر میدان بود، نه فقط چون در طول بازی نمایش بهتری داشتند بلکه لیورپول نیز بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد. تعجبی ندارد اگر رئال مادرید امسال هم بتواند قهرمان اروپا شود، اما لیورپول هم بالغ‌تر شده و هم از گذشته درس گرفته است.

کد خبر 578121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.