سلام جانانه دهه‌ نودی‌ها به فرمانده

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه، هفتم خردادماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ایران همدرد آبادان‌» نوشت: «دولت تمام امکانات و همت خود را به کار گرفته تا به نحو فوری و کامل به آسیب‌دیدگان کمک شود و عملیات نجات نیز تا زمان ممکن ادامه خواهد یافت.» این پیام و تأکید رئیس‌جمهور برای امداد و رسیدگی همه‌جانبه به حادثه سقوط متروپل آبادان است که در جلسه فوق‌العاده بررسی آخرین وضعیت این حادثه بیان شد.

این جلسه پنجشنبه گذشته در دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد و طی آن، گزارش‌های هیئت‌های اعزامی و نمایندگان دستگاه‌های درگیر در میدان، بررسی شد. همچنین آیت‌الله رئیسی، پیام رهبر معظم انقلاب درباره این حادثه را قرائت کرد که در آن بر «مجازات عبرت‌آموز» مقصران تأکید کردند. این جلسه را می‌توان نقطه عطفی در فرایند امداد و نجات این حادثه دانست. نقطه عطف، به این معنی که از ساعات نخست پس از سقوط متروپل آبادان، دولت همه ظرفیت‌های خود را به میدان آورده بود.

جلسه فوق‌العاده بررسی گزارش‌های هیأت‌های اعزامی و پیگیری و نظارت بر آخرین اقدامات انجام شده در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان در دفتر ریاست جمهوری و با حضور آیت‌الله رئیسی و مقامات مسئول برگزار شد. در این جلسه معاون اول رئیس‌جمهور و نمایندگان دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان در حادثه اخیر آبادان حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی مشتمل بر تسلیت به مردم داغدار آبادان و نیز دستور خطاب به مسئولان برای رسیدگی به ابعاد مختلف این حادثه و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه از سوی رئیس‌جمهور قرائت شد.

سلام جانانه دهه نودی‌ها به فرمانده

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سلام جانانه دهه‌نودی‌ها به فرمانده‌» نوشت: اما اینکه مراسمی را که با هدف استغاثه و دعای جمعی برای ظهور منجی (عج) برگزار شده و حاضران با محوریت زمزمه سرود محبوب «سلام فرمانده» دعاگوی ظهور امام غایب شده‌اند، جشنی می‌نامند که حرمت روز عزا را نگه نداشته از عجایب روزگاری است که در آن همه‌چیز قرار است از سوی عده‌ای نه از منظر ملی و انسانی، بلکه از پشت عینک تنگ سیاسی مورد توجه قرار گیرد. حتی مراسمی که بیش از همه وجهه‌ای مردمی دارد و به صورت خودجوش برگزار شده‌است، چراکه نه سرود سلام فرمانده اثری سفارشی است و نه اقبال به آن از طریق بخشنامه‌های حکومتی صورت گرفته‌است.

نکته در اینجا است که سرود سلام فرمانده و تجمع شیفتگان امام غایب در بزنگاهی که همه چیز در راستای ناامید کردن مردم به صف شده‌است و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا گرد یأس بر دل مردم بپاشند، از امید سخن می‌گوید و به حقیقتی ناب و کمیاب، چون امام عصر (عج) اشاره دارد. کیمیایی که در این عصر خفقان و ابتذال می‌تواند منبع عظیم وحدت و یکدلی باشد.

پس به زعم ذهن‌های سیاست‌زده چه بهتر که جامعه از این حبل متین دست بشوید و در کنج خانه‌ها در فردیت خود خیمه بزند و حتی از غم اصلی که غیبت امام حاضر است در جمع سخن به میان نیاورد. لابد در جهانی که انسان در آن بیش از همیشه سرخورده و ملول است باید به‌زعم منتقدان این گردهمایی به جای امام غایب به احزاب و گروه‌های سیاسی و مدعیان براندازی که نسخه‌های شوم برای مردم می‌پیچند، دلخوش کرد و افق‌های دورتری را به نظاره ننشست.

سلام جانانه دهه نودی‌ها به فرمانده

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ایران دو نفتکش یونانی را در آب‌های خلیج‌فارس توقیف کرد» نوشت: روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه روز جمعه دو فروند نفتکش یونانی را به‌دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

این دو نفتکش یونانی توقیف شده در خلیج‌فارس Prudent Warrior و Delta Poseidon نام دارند.

این دو کشتی در خلیج‌فارس، یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌اند.

این اقدام ایران پس از احضار کاردار سفارت یونان در تهران به وزارت خارجه و درخواست از این کشور برای خودداری از راهزنی دریایی صورت گرفت.

یونان ماه گذشته یک کشتی با پرچم ایران را توقیف کرد. رویترز مدعی شده بود یونان نفت این کشتی را تحویل آمریکا داده است.

سلام جانانه دهه نودی‌ها به فرمانده

کد خبر 578110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.