سیر تا پیاز فینال لیگ قهرمانان اروپا

در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۲ دو تیم رئال مادرید و لیورپول به میزبانی ورزشگاه استاد دو فرانس شهر سنت دنیس فرانسه مقابل هم قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب، شنبه هفتم خرداد ماه ۱۴۰۱ دو تیم رئال مادرید و لیورپول در فینال‌لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۲ و با قضاوت "کلمن تورپن" فرانسوی به مصاف هم می‌روند.

پس از پایان هفته گذشته فینال لیگ قهرمانان زنان یوفا بین بارسلونا و لئون در تورین، اکنون زمان برگزاری مسابقه اصلی مردان در پاریس است.

لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۸ به مصاف رئال مادرید رفت که با مصدومیت زودهنگام محمد صلاح همراه بود اما با گل شگفت انگیز گرت بیل که سومین پیروزی متوالی لوس بلانکوس و سیزدهمین قهرمانی کلی آنها را رقم زد، از کسب جام ناکام ماند.

قرمزها دلایل زیادی برای گرفتن انتقام باخت سه بر یک در کیف دارند، با توجه به اینکه آنها در هر بازی خارج از خانه در راه رسیدن به پاریس پیروز شده اند. اما هیچ‌وقت نمی‌توان مادریدی‌ها را که در یکی از هیجان‌انگیزترین رسیدن به فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا یکی پس از دیگری غول‌های اروپا را شکست داده اند، نادیده گرفت. بنابراین نبرد این دو تیم، فوق‌العاده جذاب خواهد بود.

فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ کجا برگزار می‌شود؟

فینال لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه استاد دو فرانس در شهر سن دنیس در حومه شمالی پاریس برگزار خواهد شد. ورزشگاه ۸۰ هزار نفری قبلاً شاهد دو مسابقه بوده است: شکست سه بر صفر مادرید مقابل والنسیا در یک بازی تمام اسپانیایی در سال ۲۰۰۰، و پیروزی دو بر یک بارسلونا مقابل آرسنال در سال ۲۰۰۶ که هر دو خاطره انگیز بود.

با این حال، شایان ذکر است که آخرین باری که لیورپول در فینال جام اروپا در پاریس به مصاف مادرید رفت، در سال ۱۹۸۱ در پارک دو پرنس، مرسی سایدی‌ها به لطف گل دیرهنگام آلن کندی، یک بر صفر پیروز شدند.

موفق ترین تیم کدام است؟

مادرید موفق ترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که ۱۳ بار جامش را فتح کرده است. آنها همچنین برای کسب پنجمین قهرمانی در هشت سال گذشته تلاش می‌کنند و هنوز هم می‌توانند از بسیاری از بازیکنانی که به آنها کمک کردند تا سه قهرمانی متوالی را بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ کسب کنند، از جمله لوکامودریچ، تونی کروس، کاسمیرو، دنی کارواخال و البته کریم بنزما، استفاده کنند و کمک بگیرند. بیل، مارسلو، لوکاس وازکز و ناچو نیز به احتمال زیاد روی نیمکت حضور خواهند داشت. این بیل بود که سرنوشت فینال سال ۲۰۱۸ را مقابل لیورپول تغییر داد. مرد ولزی کمتر از دو دقیقه پس از ورود به زمین، با یک ضربه سر تماشایی، گل را به ثمر رساند تا مادرید را دو بر یک جلو بیاندازد، قبل از اینکه با یک شوت و گل دیگر لوریس کاریوس مغلوب شود و پیروزی را قطعی کند.

سیر تا پیاز فینال لیگ قهرمانان اروپا

با این حال، قرمزها از آن شب دردناک به بعد، به‌طور تصاعدی پیشرفت کرده‌اند و این آنها هستند که در بنگاه‌های شرط‌بندی شانس اول برای برتری و کسب قهرمانی در پاریس هستند.

لیورپول شکست سال ۲۰۱۸ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن پشت سر گذاشت و ۱۲ ماه بعد به فینال بازگشت تا ششمین جام اروپایی خود را با شکست دو بر صفر تاتنهام به دست آورد.

سال بعد، آنها به ناکامی ۳۰ ساله خود در کسب عنوان قهرمانی انگلیس با قهرمانی در لیگ برتر با ۱۷ امتیاز بیشتر از منچسترسیتی که در رده دوم قرار داشت، پایان دادند.

مصدومیت بازیکنان کلیدی مانند ویرجیل فن دایک، فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ آنها را از مسیر خارج کرد، که طی آن، قرمزها در مجموع با نتیجه سه بر یک توسط رئال از لیگ قهرمانان حذف شدند. با این حال، لیورپول با چند خرید زیرکانه مانند ابراهیما کوناته و لوئیس دیاز، اکنون به آنچه یورگن کلوپ اعتراف کرده قوی‌ترین تیم او بوده، می‌بالد.

چرا صلاح می‌خواهد از رئال مادرید انتقام بگیرد؟

صلاح قبل از بازی برگشت نیمه نهایی مادرید با سیتی، اعتراف کرد که می‌خواهد در سنت دنیس با تیم اسپانیایی بازی کند و سپس پس از قطعی شدن بازی، در توییتی نوشت: "ما باید انتقام بگیریم."

بیانیه مهاجم مصری انتقاد برخی‌ها را به دنبال داشت، به این دلیل که ممکن است این رجز خوانی، انگیزه دیگری برای مادرید باشد، اما ترجیح صلاح قابل درک بود. صلاح تنها نیم ساعت مانده به فینال ۲۰۱۹ به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف پس از درگیری جنجالی با سرخیو راموس، کاپیتان سابق مادرید، مجبور به ترک زمین شد.

سیر تا پیاز فینال لیگ قهرمانان اروپا

کلوپ شکی نداشت که راموس عمداً دستش را در دست صلاح قفل کرده و او را روی زمین زده، مرد آلمانی سرخیو را متهم به رفتار "مانند یک کشتی گیر" کرده است. سرمربی قرمزها به خبرنگاران گفت: راموس بعد از آن صحنه، چیزهای زیادی گفت که من دوست نداشتم. "به عنوان یک شخص، من واکنش او را دوست نداشتم.

راموس همیشه گفته است که هیچ اشتباهی نکرده است. در آن زمان، او در شبکه‌های اجتماعی پستی منتشر کرد: «گاهی اوقات فوتبال جنبه خوب خود را به شما نشان می‌دهد و برخی دیگر جنبه بد را نمایان می‌کند. مهمتر از همه این است که ما همکار حرفه‌ای هستیم. زود خوب شو صلاح؛ آینده در انتظار شماست.»

خود صلاح، اظهار کرد: «شب بسیار سختی بود، اما من یک جنگنده هستم.» و حالا این مهاجم، شانس دیگری برای بازی پا به پای با مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهد داشت.

آیا بازی مانه در مقابل بنزما برای توپ طلای ۲۰۲۲ است؟

البته صلاح همچنین امیدوار است با پیروزی در فینال، هدف خود را برای توپ طلا پیش ببرد و با توجه به نقشی که در فصل فوق العاده لیورپول ایفا کرده است، مطمئناً یکی از مدعیان اصلی است. با این حال، بسیاری بر این باورند که توپ طلای امسال به سادیو مانه یا بنزما خواهد رسید، با توجه به نقش مهمی که آنها در راهیابی تیم‌های خود به فینال لیگ قهرمانان اروپا ایفا کرده‌اند. البته بنزما با ۱۵ گل تنها در ۱۱ بازی، بهترین گلزن مسابقات است.

این بازیکن فرانسوی در مرحله حذفی فوق‌العاده بوده است و در پنج بازی متوالی گلزنی کرده است، یک روند درخشان از فرم عالی، که شامل هت‌تریک‌هایی برابر پاری سن ژرمن و چلسی شده است. با این حال، مانه هم برای لیورپول تعیین کننده بوده و در هر دو بازی برتری رفت و برگشت نیمه نهایی آنها مقابل ویارئال گلزنی کرده است.

همچنین لازم به یادآوری است که فوق ستاره سنگالی اوایل امسال نیز کشورش را به اولین قهرمانی جام ملت‌های آفریقا رساند و پنالتی تعیین کننده را در ضربات پنالتی برای پیروزی کشورش مقابل مصر به ثمر رساند.

این وینگر سپس این شاهکار را در مرحله پلی آف مقدماتی جام جهانی سنگال مقابل همان تیم تکرار کرد، به همین دلیل است که برخی معتقدند قهرمانی در لیگ قهرمانان منجر به تبدیل شدن مانه به دومین آفریقایی پس از جورج وآ می‌شود که برنده توپ طلا شده است.

در فینال لیگ قهرمانان زنان چه گذشت؟

تیم لیون با پیروزی خیره کننده سه بر یک مقابل بارسلونا در تورین، دوباره خود را به عنوان تیمی برتر در فوتبال زنان نشان داد. تعدادی از بازیکنان تیم فرانسوی پیش از این اعتراف کرده بودند از اینکه کاتالان‌ها در فصل گذشته سه گانه را به دست آورده اند، عصبانی شده‌اند و مطمئناً به نظر می‌رسید لیونی‌ها مایل به اثبات بهتر بودن خود، بودند. در واقع، لئون پس از گذشت ۳۳ دقیقه به برتری سه بر صفر رسید و آماندین هنری، آداهگربرگ و کاتارینا ماکاریو همگی گل زدند.

در نتیجه، لئون با بردن جام برای هشتمین بار در تنها ۱۱ سال، جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تثبیت کرد.

کد خبر 578086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.