کلوپ-آنچلوتی؛ دوئل شخصیت و سبک!

امشب تقابل رئال‌مادرید و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا۲۰۲۲، به‌خاطر حضور یورگن کلوپ و کارلو آنچلوتی روی نیمکت سرمربیگری دو تیم، جذاب و تماشایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب _شنبه هفتم خردادماه ۱۴۰۱_ دو تیم رئال‌مادرید و لیورپول در فینال‌لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۲ و با قضاوت «کلمن تورپن» فرانسوی به مصاف هم می‌روند.

لیورپول و رئال‌مادرید برای سومین بار در تاریخ خود در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت و بسیاری از تقصیرها برای بازگشت این دو تیم به بزرگترین بازی سال برعهده مربیان آن‌هاست. یورگن کلوپ و کارلو آنچلوتی شیوه‌های متفاوتی برای زندگی و مدیریت فوتبال دارند، اما هر دو در این قضیه که دوتا از بهترین‌های جهان هستند، مشترک هستند.

کلوپ، کاریزما و جنگجو

آن‌ها می‌گویند که تیم‌ها، شبیه رهبران خود هستند و در این مورد، این عبارت درباره لیورپول می‌تواند صدق کند. یورگن کلوپ مردی پرانرژی، کاریزماتیک و بیش‌فعال بوده و تیمش نیز دقیقاً همین‌طور است؛ یک تیم شاد و نترس. آن‌ها فقط به تبدیل هر بازی به یک گل فکر می‌کنند. خسته شدن لیورپول کلوپ، کاملاً غیرممکن است.

از زمانی که او در سال ۲۰۱۵ به تیم انگلیسی آمد، مراحل زیادی را پشت سر گذاشت تا اینکه به هدفش رسید تا لیورپول را به جایی که شایسته آن است بازگرداند، جایی که الان در بین بهترین‌های اروپا است. او یک قهرمانی لیگ قهرمانان، یک قهرمانی برتر، یک جام حذفی، یک جام کارابائو، یک سوپرکاپ اروپا و یک جام باشگاه‌های جهان را کسب کرده است. علاوه بر این، این سومین فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود که آنها با مرد آلمانی تجربه می‌کنند، یکی را بردند و دیگری را شکست خورده‌اند، شکستی که دقیقاً مقابل همین رئال مادرید بوده است.

آنچلوتی، آرام و با تجربه

از سوی دیگر، کارلو آنچلوتی به‌عنوان مردی متمایز است که می‌تواند در موقعیت‌هایی آرام باشد که ممکن است دیگران پر جنب و جوش باشند. مطمئناً بخش بزرگی از موفقیت او در روش حفظ آرامش در همه شرایط نهفته است. هر کس دیگری جای او بود، با گل سرخیو راموس در لیسبون کاملاً دیوانه می‌شد اما او به سختی شادی کرد.

همانند کلوپ و لیورپول، رئال مادرید به آنچلوتی شباهت دارد زیرا هر دو می‌توانند در لحظات پرتنش خونسردی خود را حفظ کنند. شاید به همین دلیل است که سفیدپوشان در این فصل به بازگشت‌های باورنکردنی دست یافته‌اند که آن‌ها را به فینال پاریس رسانده است.

رئال مادرید با آنچلوتی به بهترین لحظات فوتبالی خود در دهه اخیر چه در مرحله اول و چه در مرحله دوم رسیده است. آنچلوتی به اندازه مورینیو روی فوتبال ضد حمله‌ای شرط نمی‌بندد، او بیشتر روی سبک کنترل بازی و داشتن یک خط دفاعی قوی شرط می‌بندد؛ در حالی که بدیهی است که رئال مادرید به دلیل نحوه درک فوتبالش، همیشه مدعی خواهد بود. یکی دیگر از کارهای جالب تیم او، فشار زیاد است که مانع از پیشروی راحت رقیب با توپ به سمت دروازه آنان می‌شود.

کد خبر 578080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.