مجلس یازدهم منطبق بر آرمان‌های انقلاب است

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که فاصله بین مسئولان و مردم برداشته شود، متاسفانه طی سال‌های اخیر این موضوع کمرنگ شده است.

سیدجلیل میرمحمدی‌میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری اظهار کرد: از زمان شروع مجلس شورای اسلامی تاکنون به دلیل شرایط کرونایی از فیض زیارت مقام معظم رهبری محروم بودیم که خوشبختانه پس از چند سال انتظار این دیدار نصیبمان شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمایشات متعددی در حوزه‌های مختلف بیان فرمودند، در ابتدا در راستای آزادسازی خرمشهر که عظمت این فتح در خصوص بازپس‌گیری این شهر از خاک نبود بلکه فتح ارزش‌ها و جایگاهی که کشور در فتح خرمشهر و معادلات بهم خورده بود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرمایش دیگر رهبر معظم انقلاب در خصوص وظایف نمایندگان و مجلس بود، ایشان پیش‌تر به مجلس دوره یازدهم عنوان انقلابی بودن داده بودند که برخی خوششان نیامده بود اما این واقعیت است که این مجلس آرمان‌های انقلاب را در دست دارد و با شعار آرمان‌های انقلاب رأی آورده است.

وی خاطرنشان کرد: تأکیدی که معظم‌له داشتند این بود که انقلابی ماندن خیلی مهم‌تر و سخت‌تر است و طاقت فراوانی می‌خواهد، همچنین ایشان با اشاره به سوره هود فرمودند، آنچه مهم است این بوده که در عرصه انقلابی ماندن تمام سختی‌ها را به جان بخرید و مقاومت کنید و تا آخر بمانید. بسیاری از افراد انقلابی بودند اما از این مسیر بازگشتند و نتوانستند تا آخر ادامه دهند و عاقبت‌بخیر نشدند.

میرمحمدی گفت: مقام معظم رهبری در خصوص قوانین وضع شده در مجلس ابراز رضایتمندی کردند. همچنین فرمودند قوانین بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف وضع شده و از عملکرد رضایت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان همچنین در خصوص دیوان محاسبات ابراز رضایتمندی داشتند و تاکید کردند که دیوان محاسبات در مسیر اقدامات خوب به ویژه به‌روزرسانی گزارش تفریغ بودجه، بازرسی، بررسی آن تاکید کردند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که نمایندگان باید ویژگی‌هایی از جمله ساده‌زیستی، مردم‌داری را داشته باشند و از توانمندی مرکز پژوهش‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم که بتوانیم فرمایشات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم و آثار مثبت اجرایی کردن منویات ایشان در زندگی مردم احساس شود.

میرمحمدی گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این بود که فاصله بین مسئولان و مردم برداشته شود، متأسفانه طی سال‌های اخیر این موضوع کمرنگ شده است. هرچه ارتباط ما با مردم بیشتر باشد و در میان مردم حضور داشته باشیم و مطالبات مردم را پیگیری کنیم و با ساده‌زیستی فاصله زندگی و معیشتی خود را با مردم رعایت کنیم باعث می‌شود اعتماد و سرمایه اجتماعی پررنگ‌تر شود.

وی ادامه داد: آنچه این نظام را تا به امروز سرپا نگه داشته است اعتماد و حمایت مردمی بوده است، اگر این اعتماد و حمایت مورد خدشه وارد شود قطعاً انقلاب آسیب خواهد دید.

کد خبر 578079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.