عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۶ خرداد

در این بسته خبری در مورد معرفی تبلت ریلمی پد X با تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ و باتری ۸۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی، آی‌فون ۱۴ پرو اپل مجهز به مشخصه نمایشگر همیشه روشن و معرفی گوشی تکنو Pova 3 با باتری غول‌پیکر ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

سامسونگ تراشه اگزینوس ۲۳۰۰ را برای حضور در گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ می‌سازد

گزارش جدیدی که امروز در دسترس قرار گرفت نشان می‌دهد که سامسونگ این روزها مشغول طراحی و ساخت دو تراشه جدید برای حضور در نسل جدید از گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده خود است. این گزارش نشان می‌دهد که بدون شک یکی از این تراشه‌ها Exynos 2300 نام دارد و قرار است در گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ به کار گرفته شود.

سامسونگ در سال‌های اخیر نتوانسته است با تراشه‌های اگزینوس خود رقیبی جدی برای شرکت‌هایی نظیر کوالکام و مدیاتک باشد و در هر شرایطی باید محصولات آن را حداقل یک رده از محصولات پرچمدار موجود در بازار پایین‌تر بدانیم. اگرچه به دلیل انتقادهای فراوان کاربران انتظار می‌رفت نسل جدید از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ تنها با تراشه‌های اسنپدراگون عرضه شوند اما به نظر می‌رسد که همچنان تولید پردازنده‌های جدید اگزینوس برای حضور در این گوشی‌های پرچمدار ادامه دارد.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که این شرکت این روزها طراحی و توسعه تراشه جدیدی با عنوان اگزینوس ۲۳۰۰ را در دستور کار خود قرار داده و قرار است این تراشه پس از پایان یافتن مراحل طراحی و ساخت، در سال آینده در گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ به کار گرفته شود.

گوشی تکنو Pova 3 با باتری غول‌پیکر ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی معرفی شد

شرکت تکنو از جدیدترین گوشی خود به نام Pova 3 با یک باتری غول‌پیکر ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، یک نمایشگر بزرگ ۶.۹ اینچی ۹۰ هرتزی و یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی رونمایی کرد. این گوشی در کشورهای مختلفی عرضه خواهد شد.‌

مهمترین نقطه قوت این گوشی باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن است که می‌تواند با یکبار شارژ حداقل تا دو روز دوام بیاورد. این گوشی قابلیت‌هایی نیز برای بهبود عملکرد این باتری ارائه کرده است که از آن جمله می‌توان به Super Power Saving Mode اشاره کرد که باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری خواهد شد.

فناوری شارژ معکوس با سرعت ۱۰ وات نیز برای آن در نظر گرفته شده است که امکان شارژ دستگاه‌های دیگر را فراهم خواهد کرد. این گوشی از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند هرچند که تکنو در جعبه آن یک شارژر ۳۳ واتی ارائه کرده است.

ایلان ماسک در توئیتی تصویری از مقیاس واقعی یک موشک به اشتراک گذاشت

بر اساس گزارشات ایلان ماسک، در توئیتی عکسی از مقیاس واقعی موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به اشتراک گذاشته است.

ایلان ماسک، تصویری از مقیاس واقعی موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس در توئیتی به اشتراک گذاشت. تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط مدیر اسپیس ایکس، عکس یک تقویت کننده فالکون ۹ را کمی پس از فرود در کیپ کاناورال در فلوریدا نشان می‌دهد.

اسپیس ایکس چندین سال است که بوستر مرحله اول را با موفقیت فرود آورده است. فیلم‌های بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد موشک در پایان مأموریت فضایی خود بر روی زمین یا یک بارج مستقر در اقیانوس قرار می‌گیرد.

کنسول دستی و قدرتمند AYN Loki با پردازنده‌های Alder Lake و Ryzen 6000 روانه بازار شد

امروز کنسول دستی جذابی با عنوان AYN Loki معرفی و روانه بازار شد. این کنسول قدرتمند با بهره‌مندی از نسل جدید از پردازنده‌های اینتل و AMD با هدف رقابت با مهم‌ترین کنسول‌های گیمینگ به بازار عرضه شده است و می‌توان آن را رقیبی قدرتمند برای کنسول‌های AYANEO، ONEXPLAYER و حتی Steam Deck دانست.

به نظر می‌رسد بازار کنسول‌های دستی این روزها حسابی داغ شده است. شرکت‌های مختلفی این روزها مشغول طراحی، تولید و ارائه محصولات جدید خود در این حوزه هستند. جدیدترین محصولی که در این رده به بازار عرضه شده است AYN Loki نام دارد و قرار است با استفاده از نسل جدید از پردازنده‌های اینتل و AMD حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. در ادامه با معرفی این کنسول دستی قدرتمند همراه باشید.

شرکت سازنده کنسول AYN Loki اعلام کرده است که آن نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار «مقرون به صرفه‌ترین کنسول دستی ویندوزی است که تاکنون ساخته شده است». بنا به گفته شرکت سازنده کنسول AYN Loki قرار است در پنج نسخه مختلف روانه بازار شود و برای هرکدام از این نسخه‌ها مشخصات و قطعات سخت افزاری گوناگونی در نظر گرفته شده است.

تبلت ریلمی پد X با تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ و باتری ۸۳۴۰ میلی‌امپر ساعتی رسماً معرفی شد

جدیدترین تبلت ریلمی با قیمت ۱۹۳ دلاری برای نسخه پایه روانه بازار چین خواهد شد.

ریلمی امروز از سومین و جدیدترین تبلت اندرویدی خود موسوم به ریلمی پد X رونمایی کرد که از مشخصات فنی قابل قبولی مانند نمایشگر باکیفیت و پشتیبانی از قلم هوشمند بهره می‌برد. طبق اعلام رسمی، ریلمی پد X از نمایشگر ۱۱ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس برخوردار است که با نسبت تصویر ۵:۳ همراه خواهد بود. به علاوه، این نمایشگر از قلم هوشمند حساس به فشار نیز پشتیبانی می‌کند که البته به طور جداگانه به فروش خواهد رسید.

در پنل پشتی این تبلت دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلس اصلی قرار دارد در حالی که وظیفه برقراری تماس‌های ویدئویی و ثبت تصاویر سلفی نیز بر عهده دوربین هشت مگاپیکسلی با میدان دید ۱۰۵ درجه‌ای است. به علاوه، ضخامت ریلمی پد X به ۷.۱ میلی‌متر می‌رسد و وزن آن نیز برابر با ۴۹۹ گرم است. قلب تپنده تبلت جدید ریلمی تراشه میان‌رده اسنپدراگون ۶۹۵ است که با حافظه رم چهار و شش گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی قابل افزایش از طریق درگاه کارت حافظه microSD به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت.

آی‌فون ۱۴ پرو اپل احتمالاً مجهز به مشخصه نمایشگر همیشه روشن خواهد بود

نمایشگر با نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی به یک ویژگی استاندارد در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار تبدیل شده است. آی‌فون ۱۳ پرو و آی‌فون ۱۳ پرو مکس در سال گذشته نخستین هندست‌های اپلی مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی به‌شمار می‌رفتند. شایعات نشان می‌دهند که گوشی‌های آی‌فون ۱۴ پرو و آی‌فون ۱۴ پرو مکس از ورژن ارتقایافته این فناوری بهره گرفته و احتمالاً مجهز به مشخصه نمایشگر همیشه روشن خواهند بود.

گوشی ریزرفون یک آغازگر رویه استفاده از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا بود. اگرچه این مشخصه توسط سامسونگ به محبوبیت رسید. پیش از آن اکثر اسمارت‌فون‌ها به‌همراه نمایشگرهای ۶۰ هرتزی روانه بازار می‌شدند. نرخ نوسازی معادل تعداد دفعات به‌روزرسانی محتوای نمایشگر در هر ثانیه است. بدین‌ترتیب نرخ نوسازی در یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دو برابر یک پنل ۶۰ هرتزی است. این پدیده موجب می‌شود تا محتوای در حال حرکت، سریع‌تر و روان‌تر به‌نظر برسد.

با این‌حال در این زمینه نوعی موازنه وجود دارد. نرخ نوسازی بالاتر موجب افزایش میزان مصرف انرژی توسط نمایشگر و تخلیه سریع‌تر شارژ باتری خواهد شد. شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ به منظور مقابله با این مشکل از فناوری اکسید پلی‌کریستالی با دمای پایین (LTPO) استفاده می‌کنند. این فناوری امکان دستیابی به نرخ نوسازی پویا را فراهم می‌کند. در این‌حالت نرخ نوسازی پنل بسته به محتوای در حال نمایش روی آن به‌طور خودکار تنظیم می‌شود. این موضوع کاملاً منطقی است؛ چرا که هنگام نمایش یک محتوای ثابت نظیر متن روی پنل، استفاده از نرخ نوسازی بالا هیچ ضرورتی نخواهد داشت.

کد خبر 578060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.