تحلیل بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت

‌دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار سکه و طلای داخلی، علیرغم اینکه از اواسط هفته به بعد میزان تقاضای شدت گرفته در بازار از اوج خود فاصله گرفت اما سبب کاهش قیمت سکه و طلا نشد؛ در حالی که اونس جهانی طلا این هفته ۱۲ دلار افزایش یافت امانرخ ارز نوسانات کاهشی ۳۰۰ تومانی را تجربه کرد.

‌به گزارش ایمنا، نادر بذرافشان اظهار کرد: طی هفته‌ای که گذشت نوسان قیمت‌ها در بازار اونس جهانی طلا در محدوده سه دلار بود و تا روز گذشته به ۱۸۴۶ دلار رسید اما در حال حاضر (جمعه) این میزان این میزان به افزایش ۱۲ دلاری رسید. از سوی دیگر اما نوسان نرخ ارز در بازار داخلی کاسته شد و کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ ارز در این هفته دیده شد.

وی ادامه داد: همانطور که شاهد بودیم، میزان تقاضا در بازار سکه و طلا نیز از عید فطر به بعد، روندی افزایشی داشت که منجر به ایجاد التهاب قیمت در بازار شده و قیمت سکه و طلا را در مسیر افزایش قرار داد که علت آن علاوه‌بر نوسانات (بیشتر افزایشی) بازار اونس جهانی و نوسان نرخ ارز در بازارهای داخلی بود. ضمن اینکه نگرانی مردم از ادامه‌دار شدن روند افزایش بیشتر قیمت‌ها نیز بر این بازار تأثیرگذار بود.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: علیرغم اینکه میزان تقاضا در هفته‌های گذشته بیشتر بود اما از اواسط هفته‌ای گذشت از شدت تقاضا کاسته شد و از اوج خود فاصله گرفت. اما این کاهش حدوداً ۲۰- ۳۰ درصدی نسبت به اوج تقاضا که از اواسط هفته ایجاد شد، نه‌تنها منجر به کاهش قیمت‌ها نشد، بلکه تاحدودی هفته را با افزایش قیمت به پایان رساند. البته که خبرهای سیاسی- اقتصادی منطقه نیز بر بازار ارز، سکه و طلای داخلی تأثیرگذار است.

نیم سکه و ربع سکه در کانال ۷ و ۵ میلیون تومان

وی در رابطه با تغییرات قیمت انواع قطعات سکه و طلا نسبت به ابتدای هفته و آخرین نرخ‌های معامله شده در بازار، گفت: هر قطع سکه تمام با افزایش ۱۴۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه‌های طرح قدیم نیز با افزایش ۱۲۰ هزار تومانی در آخرین معاملات پایانی هفته به ۱۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسیده‌اند. نیم سکه و ربع سکه نیز در یک هفته اخیر به ترتیب افزایش ۹۰ هزار تومانی و ۸۰ هزار تومانی داشته‌اند؛ در پایان هفته نیم سکه هشت میلیون تومان و ربع سکه پنج میلیون تومان معامله شده‌اند. سکه‌های گرمی بانک مرکزی نیز با افزایش ۳۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته در پایان هفته دو میلیون و ۸۱۰ هزار تومان تعیین قیمت شده‌اند. حباب سکه نیز در حال حاضر در محدوده ۸۵۰ هزار تومان قرار دارد.

بذرافشان ادامه داد: هر مثقال طلای آب شده (١٧ عیار) به شش میلیون و ۱۰ هزار تومان در آخرین معاملات هفته رسید که به نسبت ابتدای هفته ۱۶ هزار تومان افزایش داشته و هر گرم طلای ١٨ عیار نیز به‌طور متوسط با افزایش سه هزار و ۵۰۰ تومانی در یک هفته اخیر روبرو شده و در آخرین معاملات هفته یک میلیون و ۳۸۷ هزار معامله شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 578012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.