حادثه آبادان  قلب همه ایرانیان را به درد آورد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مسئولان باید حرف مردم را بشنودند و حق مردم را به آنها برساند یا اگر شبهه و اشتباهاتی پیش آمده آنها را تببین کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: امامان ما سیاستمدارترین افراد تاریخ بشریت هستند، آنها مردم و جامعه ما را آشنا کردند چرا که فکر می‌کردند بنی عباس برای زمینه سازی ظهور آمده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در زمان بنی عباس هم جهاد تببین مطرح بود و در دوران امام جعفر صادق علیه‌السلام زمینه‌ای فراهم شد تا این روشنگری‌ها بهتر صورت گیرد.

به گفته خطیب جمعه موقت اصفهان، امام صادق علیه‌السلام تقویت ظالم و ستمگر را به صراحت نفی و رد می‌کردند زیرا تفاوتی بین ظلم بنی امیه و بنی عباس نبود.

وی تصریح کرد: بیشتر روایت‌های دینی و شرعی، اجتماعی و اخلاقی امروز ما از همین امام بزرگوار و پدر بزرگوارشان امام محمد باقر علیه السلام است.

محمودی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع نمایندگان مجلس، اظهار کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن دو موصوع مهم کلام معظم له بود و انقلابی ماندن مهمترین بخش سخنان ایشان بود.

وی تاکید کرد: ساده زیستی، امانتداری و مسئولیت پذیری مورد دیگری بود که رهبر اندیشمند انقلاب به آن اشاره کردند و بر وجود و تقویت آنها به ویژه در میان مسئولان تأکید کردند.

به گفته امام جمعه موقت اصفهان، مسئولان باید حرف مردم را بشنودند و حق مردم را به آنها برساند یا اگر شبهه و اشتباهاتی پیش آمده آنها را تببین کند.

وی با تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما حرف و سخن جدیدی با محوریت مردم سالاری دینی در دنیا مطرح کرد و امروز همه ما مسئول اجرای این سخنان هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اصفهان پتانسیل‌های زیادی دارد و ما می‌توانیم این شهر را و مردم سالاری دینی آن را به ایران و جهان معرفی کنیم.

وی با تسلیت جان باختن حادثه دیدگان در آبادان افزود: این حادثه تلخ و ناگوار بود و قلب همه ایرانیان را به درد آورد.

کد خبر 577991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.