عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۵ خرداد

در این بسته خبری در مورد جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری توئیتر برای نقض حریم خصوصی، آنر جزئیات بیشتری از سری آنر ۷۰ را در اختیار کاربران قرار داد و ال‌جی مانیتور ۴۷.۵ اینچی UltraGear 4K را با پنل OLED معرفی کرد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری توئیتر برای نقض حریم خصوصی

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد توئیتر با پرداخت جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری به دولت برای نقض حریم خصوصی داده‌ها موافقت کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا همراه با «کمیسیون فدرال تجارت» این کشور تصمیمی را اعلام کرده که شرکت توئیتر را ملزم به پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار جریمه مدنی و اجرای اقداماتی برای محافظت از حریم خصوصی داده‌های کاربران می‌کند. دیمین کایران، مدیر ارشد حریم خصوصی توئیتر با اشاره به اینکه جریمه پرداخت شده است گفت: «ما با آژانس در مورد به‌روزرسانی‌های عملیاتی و بهبود برنامه‌ها هم‌سو شده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که داده‌های شخصی افراد امن باقی می‌ماند و از حریم خصوصی آن‌ها محافظت می‌شود».

توئیتر از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ به کاربران خود گفته است که اطلاعات تماس خصوصی مثل شماره تلفن و ایمیل آن‌ها را برای امنیت حساب‌شان جمع‌آوری می‌کند، اما بنا به ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این پلتفرم، اطلاعات کاربران را فروخته و به شرکت‌ها برای ارسال تبلیغات هدفمند کمک کرده است.

اپلیکیشن دوربین Expert RAW سامسونگ برای گلکسی زد فولد سه منتشر شد

شرکت سامسونگ در ماه نوامبر سال گذشته اپلیکیشن دوربین Expert RAW را برای گلکسی S21 اولترا منتشر کرد. این برنامه در ماه فوریه برای سری گلکسی S22 منتشر شد و اکنون در دسترس کاربران گلکسی زد فولد سه قرار گرفته است.

بدین‌ترتیب کاربران هم‌اکنون می‌توانند اپلیکیشن Expert RAW برای گلکسی زد فولد سه را به‌صورت رایگان از فروشگاه گلکسی استور دریافت نمایند. در حال حاضر این برنامه از شماره ورژن ۱.۰.۰۲.۶ برخوردار بوده و حجم آن تقریباً معادل با ۵۰ مگابایت است.

فهرست تغییرات به‌روزرسانی خاطرنشان می‌کند که آخرین نسخه اپلیکیشن Expert RAW با قابلیت پردازش سریع‌تر در فضاهای کم‌نور و بهبود کیفیت تصویر برای صحنه‌های مختلف منتشر شده است.

LG 48GQ900 اولین مانیتور OLED گیمینگ کمپانی با سایز ۴۷.۵ اینچ

مانیتورها در ۲۰ سال گذشته پیشرفت زیادی کرده‌اند و به تازگی LG از سه مانیتور جدید که یکی از آن‌ها با نام 48GQ900 اولین مانیتور OLED گیمینگ این کمپانی به شمار می‌رود رونمایی کرد. احتمالاً در آینده نزدیک شاهد عرضه بیشتر مانیتورهایی با کیفیت بالا و اندازه کمتر خواهیم بود. هر چند شاید از نگاهی خیلی‌ها مانیتور بزرگ‌تر بهتر به نظر برسد اما جدا از قیمت گران‌تر، همه‌ی افراد از فضای کافی برای قرار دادن یک نمایشگر ۴۸ اینچی بر روی میز خود برخوردار نیستند.

شرکت خوش نام LG اخیراً از سه نمایشگر گیمینگ، از جمله اولین مانیتور گیمینگ OLED خود رونمایی کرد و مدل LG 48GQ900 از یک صفحه‌نمایش ۴۷.۵ اینچی اولد با رزولوشن 4K و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره‌مند است و حتی می‌توان با کنترل پنل OSD خود ماینتور رفرش ریت آن را تا 138Hz اورکلاک کرد.

گوشی Galaxy M13 در سکوت خبری معرفی شد؛ باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین سه گانه

بعد از انتشار اطلاعات و رندرهای مربوط به گوشی Galaxy M13، سامسونگ امروز در سکوت خبری از این گوشی رونمایی کرد. در ادامه مشخصات گلکسی M13 را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

گوشی اقتصادی بعدی سامسونگ یعنی Galaxy M13 امروز معرفی شد. این گوشی اکنون در سایت سامسونگ قرار گرفته تا دیگر خبری از افشای اطلاعات مربوط به آن نباشد.

گوشی Galaxy M13 به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی با پنل IPS LCD مجهز شده و قادر است تصاویر را با رزولوشن تا +Full HD برای کاربران به نمایش بگذارد. این نمایشگر به صورت Infinity 7 طراحی شده است.

سامسونگ برای قدرت بخشیدن به این گوشی ارزان قیمت خود از تراشه Exynos 850 استفاده کرده است. این تراشه هشت هسته‌ای پیش از این در گوشی گلکسی A13 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

آنر جزئیات بیشتری از سری آنر ۷۰ را در اختیار کاربران قرار داد

آنر به تازگی اطلاعات بیشتری شامل سخت‌افزار و تصاویر ثبت شده توسط جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند خود منتشر کرد.

آنر قصد دارد تا انتهای ماه جاری میلادی از جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند خود موسوم به سری آنر ۷۰ رونمایی کند که شامل سه مدل آنر ۷۰، آنر ۷۰ پرو و آنر ۷۰ پرو پلاس خواهد بود. حالا در فاصله تنها چند روز مانده به رونمایی رسمی سری آنر ۷۰، این تولیدکننده چینی اطلاعات جدیدی را پیرامون سخت‌افزار و عملکرد دوربین این سری گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است که حاوی نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین آنر ۷۰ است.

طبق این گزارش، سه مدل سری آنر ۷۰ به ترتیب از تراشه‌های اسنپدراگون هفت نسل یک، دایمنسیتی ۸۰۰۰ و دایمنسیتی ۹۰۰۰ بهره خواهند برد. به علاوه، سری آنر ۷۰ از نمایشگر اولد توسعه داده شده توسط BOE و قابلیت PWM Dimming با فرکانس بالا پشتیبانی می‌کند. البته باید اشاره کرد که نمایشگر نسخه‌های پرو سری یعنی آنر ۷۰ پرو و پرو پلاس به فناوری LTPO با نرخ نوسازی متغیر مجهز خواهد بود.

ال‌جی مانیتور ۴۷.۵ اینچی UltraGear 4K را با پنل OLED معرفی کرد

ال‌جی با معرفی یک مانیتور ۴۷.۵ اینچی جدید به نام UltraGear 4K، سبد محصولات مانیتور OLED خود را توسعه داده است. این مانیتور برای گیمرها طراحی شده و از نرخ نوسازی عالی ۱۳۸ هرتز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر دارای پوشش ضدانعکاس بوده و ۹۸.۵ درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. پشتیبانی از فناوری HDR10 نیز یکی دیگر از قابلیت‌های مهم آن است.

ال‌جی علیرغم اینکه تأمین‌کننده اصلی نمایشگرهای W-OLED برای سایر برندهاست، اما خودش مانیتورهای OLED محدودی برای استفاده در کامپیوترها ارائه کرده است. این شرکت امسال علاوه بر عرضه دو پنل lPS LCD جدید ۳۱.۵ اینچی با وضوح QHD سعی کرده تا مانیتورهای OLED خود را با اضافه کردن UltraGear 48GQ900 4K گسترش دهد.

مانیتورهای سری 2022 UltraGear دارای ظاهر متفاوتی هستند و با یک استند تیزگوشه با طراحی شش‌ضلعی ارائه شده‌اند. مانیتور جدید ۴۷.۵ اینچی این شرکت، برخلاف پنل‌های معمولی OLED که با حداکثر فرکانس ۱۲۰ هرتز در تلویزیون‌ها استفاده می‌شود، دارای نرخ نوسازی ۱۳۸ هرتز است. این ویژگی، آن را با استانداردهای G-Sync انویدیا و Freesync Premium شرکت AMD سازگار می‌کند. ویژگی مهم دیگر این مانیتور، پوشش ضدانعکاس آن است که در محیط‌های پرنور از شدت انعکاس نور از صفحه مانیتور خواهد کاست. قابلیت کنترل از راه دور نیز برای این مانیتور در نظر گرفته شده است.

تمامی ویژگی‌های جدید iOS

۱۵.۵ اخیراً پس از عرضه iOS 15.5 در بسیاری از خبرها خلاصه‌ای از ویژگی‌های جدید ارائه شده در این نسخه از iOS را دیدیم، اما این ویژگی‌ها فراتر از آنچه بود که به صورت محدود به آن پرداخته شد. با ما باشید تا تمامی این ویژگی‌ها را با جزئیات باهم مرور کنیم.

اپل اخیراً پس از چند هفته آزمایش iOS 15.5 و iPadOS 15.5 را برای عموم منتشر کرد. به روز رسانی‌های جدید به اندازه به روزرسانی‌های قبلی از ویژگی‌های غنی برخوردار نیستند و عمدتاً بر روی تغییرات زیربنایی تمرکز دارند، اما هنوز هم چندین امکان جدید وجود دارد که در زیر به آنها می‌پردازیم.

برنامه پادکست‌های اپل شامل تنظیماتی شده است که به کاربران امکان می‌دهد تعداد قسمت‌های ذخیره شده در آیفون یا آیپد را محدود کنند. همچنین به طور خودکار قسمت‌های قدیمی‌تر را حذف می‌کند و از اشغال فضای ذخیره سازی بیش از حد برنامه در دستگاه جلوگیری می‌کند.

این یکی برای کاربران ساکن ایران کاربردی ندارد اما اگر در کشورهای پشتیبانی شده باشید، در برنامه Wallet بخش Apple Cash، اکنون دکمه‌های «درخواست» و «ارسال» وجود دارد تا مدیریت پول نقد مستقیماً از کیف پول آسان‌تر شود. همچنین در برنامه Messages نام Apple Pay به Apple Cash تغییر پیدا کرده است.

کد خبر 577893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.