به دنبال ثبت جهانی محور فرهنگی و تاریخی اصفهان هستیم

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: ثبت جهانی محور فرهنگی و تاریخی اصفهان یکی از این اتفاقات به شمار می‌رود که با حضور تمام قد شهرداری و همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی ایزدخواستی امروز _پنجشنبه، پنجم خردادماه_ در نشست «احیاگران بافت و ابنیه تاریخی» با بیان اینکه شهرداری اصفهان در دوره جدید توجه ویژه‌ای به بافت تاریخی دارد، اظهار کرد: شهرداری بافت تاریخی را به عنوان یکی از سرمایه‌ها و ثروت‌های عظیم اصفهان می‌داند، در این راستا سیاست‌های کلانی در این دوره تعریف شده و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: ثبت جهانی محور فرهنگی و تاریخی اصفهان یکی از این اتفاقات به شمار می‌رود که با حضور تمام قد شهرداری و همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در حال انجام است؛ این مهم یک طرح بسیار سنگین و طاقت‌فرسا است که چند سال به طول می‌انجامد، اما امیدواریم که در سازمان یونسکو ثبت شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ثبت محور تاریخی و فرهنگی اصفهان در راستای سیاست‌های حفظ و نگهداری معماری تاریخی شهر در حال پیگیری است، گفت: همچنین تدوین نقشه راه مواجه با بافت‌ها و ابنیه تاریخی، اجتماعی سازی و رونق فضاهای شهری و اماکن تاریخی، از دیگر سیاست‌های کلان شهرداری در این حوزه است.

ایزدخواستی خاطرنشان کرد: از دیگر سیاست‌های کلان مدیریت شهری، دریافت نظر نخبگان در این حوزه است که بر اساس آن مصوباتی تدوین شود، لذا نشست امروز با فعالان و احیاگران بافت تاریخی در این راستا تشکیل شد.

وی تاکید کرد: بیشتر تمایل داریم شنونده نظرات کارشناسان و فعالان این حوزه بر اساس تجربیات آنها باشیم تا بتوانیم نقشه راه صحیحی را ترسیم کنیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهردار اصفهان مستقیماً مخاطب مطالب و محتواهای کارشناسان است، لذا درخواست می‌شود کارشناسان تجربه سال‌ها تلاش خود را در مواجه با بافت تاریخی شهر مطرح کنند.

کد خبر 577883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.