شهرداری نگاه درآمدزایی نسبت به مرمت ابنیه تاریخی ندارد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: شهرداری نگاه درآمدزایی برای متقاضیان احداث هتل و مرمت ابنیه تاریخی ندارد و لایحه اخیر شهرداری که به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان نیز رسید، گواه این ادعاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _پنجشنبه، پنجم خرداد ماه_ در نشست «احیاگران بافت و ابنیه تاریخی» اظهار کرد: یک عزم جدی در این دوره مدیریت شهری در رابطه با احیای بافت تاریخی شهر اصفهان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلانی که اعضای شورای اسلامی شهر در این دوره تعیین کرده‌اند، به نوعی شهرداری را برای ورود به این موضوع مصمم‌تر کرده است، افزود: هدف از تشکیل جلسه احیاگران بافت و ابنیه تاریخی این است که راحت و بی پرده مشکلاتی که فعالان حوزه بافت تاریخی با آنها درگیرد بوده‌اند، را به ما گوشزد کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: شهرداری در حد توان خود دغدغه‌های احیاگران بافت تاریخی را رفع خواهد کرد، در واقع مأموریت ما بعد از جلسه این است که مشکلات فعالان و دوستداران بافت تاریخی را بررسی و رفع کنیم.

مهدویان توضیح داد: شهرداری نگاه درآمدزایی برای متقاضیان احداث هتل و مرمت ابنیه تاریخی ندارد و لایحه اخیر شهرداری که به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان نیز رسید، گواه این ادعاست؛ بر این اساس بیش از ۹۰ درصد تخفیف برای صدور پروانه ساختمان فعالان احیای بافت تاریخی و نیز هتل سازی در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی پروژه‌ای را با ارتباط هماهنگ با میراث فرهنگی برای ستاره دار کردن خانه‌های میراثی که شناسایی نشده‌اند، آغاز کردیم.

معاون شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین مجموعه اقداماتی را برای تشویق سرمایه گذاران برای هتل‌سازی در نظر گرفته‌ایم که به زودی جزئیات همیاری شهرداری با سرمایه گذاران در این بخش را منتشر می‌کنیم.

مهدویان خاطرنشان کرد: در این دوره اعضای شورای اسلامی شهر به صورت ویژه حامی شهرداری در احیای بافت و ابنیه تاریخی بوده‌اند، در این رابطه معاونت شهرسازی شهرداری به صورت خاص پیگیر مسائل مرتبط با بافت تاریخی و سرمایه گذاران در این بخش است.

وی پیشنهاد داد: این نشست‌ها و همفکری‌ها در قالب‌های مختلف با حضور انجمن‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و یا باشگاه شهراندیشان تداوم یابد که لازمه موفقیت است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال پیگیری امضای تفاهم نامه با صندوق احیا هستیم، گفت: در این راستا صندوق احیا ۷۰ درصد هزینه مرمت ابنیه تاریخی را پرداخت و وام‌های طولانی مدت با درصد پایین به احیاگران ارائه خواهد کرد، همچنین مسائل مختلف حقوقی در زمینه مالکان ابنیه تاریخی را رفع می‌کند.

مهدویان خاطرنشان کرد: امروز با وفاق، همدلی و هماهنگی کامل با میراث فرهنگی به دنبال رفع مشکلات در این عرصه هستیم.

کد خبر 577882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.