راهکارهای رفع مشکلات بافت تاریخی شهر اصفهان احصا می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درصدد هستیم متولی بافت تاریخی شهر را مشخص کنیم تا تحت عنوان شورای عالی بافت تاریخی یا ذیل یک معاونت گردشگری و بافت تاریخی فعالیت کند تا بسیاری از مشکلات این عرصه رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _پنجم خردادماه_ در نشست «احیاگران بافت و ابنیه تاریخی»، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دوره جدید شورای اسلامی شهر و تشکیل کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی، بافت تاریخی اصفهان همواره یکی از دغدغه‌های مهم بوده است و در این رابطه جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این راستا کارگروهی مختص بافت تاریخی در کمیسیون معماری شورا تشکیل شده است که بر موضوع بافت تاریخی و مشکلات آن به صورت ویژه رسیدگی می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هدف از تشکیل این جلسه شنیدن و احصا راهکارهای رفع مشکلاتی است که احیاگران بافت تاریخی در حوزه شهرداری با آن روبه‌رو هستند.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت این است که پدر اصلی مسائل میراثی و تاریخی شهر، سازمان میراث فرهنگی است و شهرداری‌ها و دیگر ارگان‌ها مانند اوقاف نقش برادری را در کنار میراث فرهنگی ایفا می‌کنند.

میرباقری اظهار کرد: درصدد هستیم متولی بافت تاریخی شهر اصفهان را مشخص کنیم تا تحت عنوان شورای عالی بافت تاریخی یا ذیل یک معاونت گردشگری و بافت تاریخی فعالیت کند تا شاید بسیاری از مشکلات این عرصه رفع شود.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای قرار است از فعالان بافت تاریخی تقدیر کنیم، گفت: برای جذب سرمایه‌گذار اقدام به طراحی و معرفی بسته‌های تشویقی از سوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرده‌ایم.‌

کد خبر 577875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.