آواربرداری گسترده متروپل آبادان از اواخر امروز آغاز می‌شود

‌رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور اعلام کرد: با نزدیک شدن به پایان عملیات امداد و نجات کار آواربرداری گسترده متروپل آبادان از اواخر امروز پنجشنبه پنجم خردادماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن نامی ظهر امروز پنجشنبه پنجم خردادماه، اظهار کرد: در سه روز گذشته نیروهای امدادی با تمام توان خود عملیات جست‌وجو و امداد و نجات را انجام دادند و این روند امروز نیز ادامه داشت و احتمالاً تا پایان امروز عملیات جست‌وجو به پایان می‌رسد تا آواربرداری گسترده از این ساختمان آغاز شود.

وی افزود: در روزهای گذشته عملیات آواربرداری با سرعت پایینی انجام شد تا افراد زنده گرفتار شده در زیر آوار جست‌وجو و خارج شوند و اکنون تقریباً مطمئن شدیم که فرد زنده‌ای در این ساختمان وجود ندارد چرا که دستگاه‌های الکترونیکی و سگ‌های زنده‌یاب نشانی از زنده بودن افراد نمی‌دهند.

مالکان ساختمان‌های اطراف متروپل خسارت دریافت می‌کنند

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: تمام ساختمان‌های تا شعاع ۱۵۰ متر اعم از مسکونی و یا تجاری در پیرامون متروپل بیمه شده‌اند و چنانچه ساختمان‌های آنها دچار خسارت شده باشند از سوی بیمه هزینه‌های ناشی از آن پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: طی دو روز گذشته جلساتی با برخی مالکان ساکن در اطراف متروپل برگزار کرده‌ایم و از آنها مجوز گرفته‌ایم برای توسعه دادن آواربرداری از این ساختمان، اجازه دهند در قبال پرداخت هزینه‌های ابنیه آنها اقدام به تخریب سازه‌ها کنیم.

نامی گفت: با توجه به رصد سازه‌های برج متروپل توسط کارشناسان عمران و لرزه‌نگاری کشور بخش وسطی سازه متروپل طی دو روز گذشته تغییراتی داشته و احتمال ریزش آن وجود دارد به همین دلیل از همه شهروندان آبادانی تقاضا داریم از نزدیک شدن به این ساختمان اجتناب کرده و از آن دور شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام ساختمان‌های تا شعاع ۱۵۰ متر متروپل خالی از افراد شده تا جان شهروندان به مخاطره نیفتد.

به گزارش ایمنا، ساختمان م تروپل آبادان ظهر روز دوشنبه دوم خردادماه دچار ریزش شد که در جریان این حادثه تاکنون ۱۹ نفر از هموطنان جانشان را از دست داده و ۳۷ نفر مصدوم شدند.

کد خبر 577860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.