سبزه میدان به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهردار زنجان گفت: پروژه سبزه‌میدان برای تکمیل به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با تصویب لایحه شورا می توانیم بخشی از کار را جلو ببریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر ظهر امروز _پنج‌شنبه پنجم خردادماه_ در جلسه شورای شهر زنجان با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها روزهای گرم‌تری خواهیم داشت، اظهار کرد: با توجه به درخواست شهروندان برای سم‌پاشی، تا چند روز آینده فضای سبز سطح شهر سم‌پاشی خواهد شد تا شهروندان نگرانی از بابت مزاحمت حشرات نداشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری از محل اوراق مشارکت اقدام به اضافه کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرده است، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده مینی‌بوس بهره‌وری بیشتری دارد. با تعامل صورت گرفته قرار شد که قبل از موعد قرارداد و در فاز اول ۱۰ مینی‌بوس تحویل بگیریم.

شهردار زنجان به جمع کردن برخی ایستگاه‌های اتوبوس اشاره و تصریح کرد: بدون مطالعه جامع تغییری در خطوط اتوبوس انجام نمی‌شود. شهرداری به منظور چپ در کردن اتوبوس‌ها تصمیم بر جمع‌آوری برخی ایستگاه‌ها گرفت و این اقدام تا پایان خردادماه سال جاری انجام می‌شود.

فیروزفر در پاسخ به درخواست اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص تغییر چمن کاری‌ها در رفیوژ خیابان‌ها، گفت: تغییر چمن‌کاری‌های گذشته در معابر سطح شهر ممکن نیست، اما سعی شده است تغییر چمن‌کاری در طرح‌های جدید انجام شود.

وی از احداث تقاطع فخری‌زاده و تخصیص چهار تا پنج میلیارد برای ساماندهی رفیوژ این تقاطع با شن‌های رنگی و گل‌کاری آن خبر داد و تاکید کرد: این تقاطع به زودی افتتاح می‌شود.

شهردار زنجان ادامه داد: پروژه سبزه‌میدان برای تکمیل به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما با تصویب لایحه امروز شورای شهر می‌توان برخی بخش‌های پروژه را پیش برد.

فیروزفر با بیان اینکه با اسکن، تمام معابری که نیازمند روکش هستند، شناسایی شد، تصریح کرد: قراردادی که بسته شده بود به لحاظ حجم فیزیکی کارها به هیچ وجه جوابگو نبود، به علاوه فرایند اجرای پروژه‌ها به لحاظ قانونی زمان‌بر است.

وی اضافه کرد: ردیف بودجه آسفالت ۹۰ میلیارد بود که با افزایش ۱۰۰ میلیارد تومان این مبلغ دوبرابر خواهد شد.

شهردار زنجان گفت: به موجب افزایش قیمت قیر و دستمزدها، ادامه آسفالت‌ریزی ممکن نیست و اگر قرار باشد با این قیمت‌ها طرح‌ها ادامه پیدا کند، امسال آسفالت‌ریزی شهر تعطیل می‌شود با این وجود به شهروندان قول می‌دهیم تا پایان فصل کاری آسفالت‌ریزی معابر را به سرانجام برسانیم.

فیروزفر در خصوص لایحه واگذاری آسفالت‌ریزی معبر داخل پادگان، اظهار کرد: زیرسازی آسفالت پادگان توسط بنیاد مسکن انجام شده است و با تصویب شورای اسلامی شهر آسفالت‌ریزی معابر داخل پادگان با صرف شش هزار تن آسفالت به بنیاد مسکن واگذار می‌شود.

کد خبر 577859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.