درصدد برگزاری نشست اتحادیه شهرهای تاریخی جهان در اصفهان هستیم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درصدد هستیم که نشست اتحادیه شهرهای تاریخی جهان را به میزبانی اصفهان برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز -پنجم خردادماه- در نشست «احیاگران بافت و ابنیه تاریخی»، اظهار کرد: مدیریت شهری ششم نسبت به بافت تاریخی شهر دغدغه بسیاری دارد، در این راستا تصمیم‌گیری در این حوزه بر روی میز شهرداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که شهردار به اتفاق مدیرکل میراث فرهنگی استان بازدیدهای هفتگی از بافت تاریخی داشته‌اند که این نشان از اهمیت موضوع در افق نگاه شهرداری است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: وارث میراث گذشتگان هستیم، از این رو فعالیت شهردار اصفهان با شهردار یک شهر مدرن متفاوت است، در واقع شهردار این کلانشهر تنها مسئول مردم زمانه خود نیست، بلکه در قبال آیندگان و میراث گذشتگان نیز مسئول است.

وی با اشاره به تأثیر تصمیمات امروز ما بر آیندگان، خاطرنشان کرد: مسئله بزرگی که با آن روبه‌رو هستیم و از سوی فعالان احیاگر بافت تاریخی نیز مطرح شد، گسست و فاصله است.

نباتی‌نژاد اظهار کرد: امیدوارم برگزاری چنین جلساتی با حصول نتایج و دستاوردهایی همراه باشد، بخشی از مواردی که در این جلسه مطرح شد در اختیار و اراده شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری است که باید رفع شود و بخشی دیگر رفع آنها در اراده دیگر نهادها است.

وی با اشاره به راه‌اندازی باشگاه شهراندیشان از سوی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: در این راستا باید گروه تخصصی ابنیه تاریخی در قالب این باشگاه با حضور احیاگران بافت تاریخی ایجاد شود تا علاوه‌بر برقراری تعامل، ایده‌ها و طرح‌ها از سوی شهرداری برای نظرخواهی در این گروه بارگذاری شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: لازم است ارزیابی از ابنیه تاریخی در دست سازمان‌های شهر انجام گیرد تا مشخص شود این ادارات و سازمان‌ها چه میزان نسبت به ابنیه تاریخی، احیا و نگهداری آنها احساس مسئولیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مسائل تبیینی خلأ وجود دارد، افزود: برای تولید محتواهای مورد نیاز در خصوص بافت تاریخی کافی است، خود را جای افرادی بگذاریم که دوستدار میراث هستند.

نباتی‌نژاد با تاکید بر اینکه شایسته است حداقل سالی یک بار اجلاسیه‌ای برای تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی برگزار کنیم، گفت: در این دوره مدیریت شهری درصدد هستیم که نشست اتحادیه شهرهای تاریخی جهان را به میزبانی اصفهان برگزار کنیم، برپایی این رویداد بین‌المللی با همکاری و مشارکت ذی‌نفعان این حوزه می‌تواند مسیر را تغییر دهد.

کد خبر 577846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.