صدور کد پستی ۱۰ رقمی الکترونیکی با سامانه قم‌یار

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: در حال بررسی روش‌های نوین در اجرای طرح تبادل الکترونیکی کدپستی ۱۰رقمی هستیم تا این طرح با کمترین مشکل اجرا شود و شهروندان قمی مشکلات سایر شهرها را نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی مؤمن‌حجازی با اشاره به لزوم اجرایی شدن تبادل الکترونیکی کد پستی ۱۰ رقمی به متقاضیان صدور پروانه ساختمان در قم، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با اجرای این طرح لزوم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری را به حداقل برسانیم و خدمات الکترونیک شهرداری را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: در حال بررسی روش‌های نوین در اجرای طرح تبادل الکترونیکی کد پستی ۱۰ رقمی هستیم تا این طرح با کمترین مشکل اجرا شود و شهروندان قمی مشکلات سایر شهرها را نداشته باشند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: شاخص اجرای این طرح مراجعه نکردن شهروند به شهرداری یا دفتر پست است، درحالی‌که به‌عنوان مثال در تهران مردم برای دریافت کد پستی ۱۰ رقمی حتی به‌صورت الکترونیکی مجبور به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت هستند.

وی با تاکید بر حذف مراجعه حضوری شهروندان با اجرای این طرح، گفت: در حال حاضر بسیاری از خدمات شهرداری در درگاه الکترونیکی قم‌یار ارائه شده است و می‌خواهیم این مورد نیز توسط این درگاه کاملاً غیرحضوری انجام شود.

مؤمن‌حجازی گفت: تشکیل کمیته اجرایی بین دو دستگاه شهرداری و اداره پست لازم است، برای تحقق این تفاهم‌نامه نیاز به کمیته اجرایی است و باید هر چه سریع‌تر این کمیته تشکیل شود تا این ارتباطات را سرعت دهد.

وی تصریح کرد: بخش‌های مختلف شهرداری از اجرای این طرح بهره‌مند می‌شوند البته حوزه شهرسازی شهرداری نیز باید به این طرح ورود کند و از این امکان برای حوزه ایمنی و آتش‌نشانی برای ارسال موقعیت مکانی محل حادثه نیز می‌توان استفاده کرد.

کد خبر 577788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معصومه محمودی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    کدپستی