ضرورت رفع ابهامات پروژه تجاری "هماگ" در بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: پروانه پروژه "هماگ"، تجاری و جهانگردی بود و بر اساس قرارداد باید ۴۸ ماهه تکمیل می‌شد، اما اکنون در این سرمایه‌گذاری خبری از اجرای هتل و پروژه توریستی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروژه‌های شهری نیاز به اعتبار و سرمایه‌گذار دارد، بعضی از پروژه‌های تجاری و جهانگردی با مشکلات متعددی در زمان ساخت روبه‌رو می‌شود، بنابراین سازمان‌های مربوطه باید برای رفع مشکلات موجود اقدامات مؤثری را انجام دهند تا پروژه به نتیجه و بهره‌برداری برسد.

یوسف مغروری در این خصوص اظهار کرد: پروژه مشارکتی "هماگ" در شهر بجنورد پس از یک دهه از آغاز اجرای آن هنوز با مشکلات متعددی روبه‌رو است و تخلفات زیادی در اجرای آن شناسایی شده است، در این مدت نظارت‌ها به ویژه نظارت‌های شهرداری بر اجرای این پروژه مناسب نبوده است.

وی ادامه داد: بنای مازاد و کسری پارکینگ، بخشی از تخلفات مشاهده شده در پروژه هماگ است که باید تعیین تکلیف شود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: پروانه ساختمانی برای پروژه هماگ حدود ۱۰ سال پیش صادر و وارد مرحله اجرایی شده است، برای این طرح، زمینی به مساحت ۸۶۱۵ متر مربع به سرمایه‌گذار داده شد و پروانه ساختمانی برای احداث پروژه‌ای به مساحت ۵۵ هزار و ۳۸۰ متر مربع در شش طبقه صادر شده است. پروانه این پروژه، تجاری_جهانگردی بود و بر اساس قرارداد باید ۴۸ ماهه تکمیل می‌شد، اما اکنون در این سرمایه‌گذاری خبری از اجرای هتل و پروژه توریستی نیست.

وی با بیان اینکه سهم شهرداری بر اساس قرارداد اولیه شامل کارشناسی زمین با کاربری تجاری و عوارض پروانه ساختمانی در نظر گرفته شده است، اضافه‌کرد: خدمات و هزینه‌های انجام شده در زمان اجرای پروژه بخش دیگری از آورده شهرداری محسوب می‌شود.

مغروری گفت: در سال ۹۹ با پیگیری‌های انجام شده سهم شهرداری بجنورد در این پروژه از سه درصد به ۱۸ درصد ارتقا یافت، اما اکنون باید موضوع تخلفات در کمیسیون ماده ۵ بررسی و تعیین تکلیف شود.

کد خبر 577766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.