آتش‌نشانی پره‌سر نیازمند خودروی اطفای حریق است

شهردار پره‌سر گفت: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و روستاییان، نیازمند دو خودروی اطفای حریق است.

پژمان اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پره‌سر با ۹ نیروی انسانی و دو خودروی فرسوده اطفای حریق، در یک ایستگاه به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی افزود: بخش زیادی از جنگل‌های هیرکانی و منابع طبیعی در پره‌سر واقع شده است و بسیاری از عملیات‌های اطفای حریق آتش‌نشانان در خارج از محدوده شهر در روستاها و مناطق ییلاقی بخش پره‌سر انجام می‌شود.

شهردار پره‌سر خاطرنشان کرد: گاهی اوقات به طور همزمان چندین حادثه آتش‌سوزی در مناطق جنگلی، ییلاقی و محدود شهری اتفاق می‌افتد و خدمات‌رسانی و اطفای حریق با دشواری انجام می‌شود؛ از این رو با توجه به گستردگی جنگل و کوهستانی بودن منطقه و وقوع حوادث متعدد آتش‌سوزی، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و روستاییان، نیازمند حداقل دو خودرو اطفای حریق است.

اکبری تصریح کرد: رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در دیدار اخیر با نماینده مردم شهرستان و مدیریت شهری پره‌سر، قول‌های مساعدی برای تأمین ماشین‌آلات داد؛ اما به دلیل کمبود خودرو اطفای حریق در سال جاری تنها ۲۰ دستگاه به شهرهای کل کشور اختصاص پیدا کرده است. اولویت شهرهایی با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر و فاقد خودرو آتش‌نشانی است.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 577737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.