لزوم نظارت مستمر شورا از انتخاب پیمانکار تا اجرای قرارداد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شورای ششم از ابتدای فرایند انتخاب پیمانکار تا اجرای کار توسط پیمانکار منتخب بر اساس مفاد قرارداد نظارت دارد.

سیدمحمدجواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص انعقاد قراردادهای جدید با پیمانکاران شهرداری اولویت‌هایی مانند تجربه، کارایی، ارزیابی عملکرد در دوره‌های گذشته، تجهیزات و تخصص را تعیین کرده است تا معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز بر اساس این اولویت‌ها در سامانه ستاد اعلام مناقصه کند.

وی افزود: تمام افرادی که برای انجام کار اعلام آمادگی می‌کنند، باید شرایط خود را بر اساس اولویت‌های مطرح شده ارائه دهند و در نهایت افراد شایسته با اولویت پیمانکاران بومی انتخاب خواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: نمایندگانی از طرف اعضای شورای اسلامی شهر به منظور اینکه پیمانکاران منتخب شرایط ذکر شده را داشته باشند، در تمام فرایند انتخاب پیمانکاران نظارت مستقیم خواهند داشت و پس از اعلام برنده مناقصه دوباره اهلیت پیمانکار برای عهده‌دار شدن قرارداد بررسی می‌شود و در صورت تأیید مجدد، برای تصویب در صحن شورای اسلامی شهر بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: این اقدامات تا پیش از شروع کار توسط پیمانکار انجام می‌شود که بخشی از حوزه نظارتی شورای اسلامی شهر را تشکیل خواهد داد، بخش دیگر نیز نظارت تخصصی‌تری خواهد بود تا بر اساس پیمان منعقد شده عمل شود.

رضوی تاکید کرد: کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز در تمام مراحل انجام کار به صورت عام نظارت داشته است و در خصوص موضوعات تخصصی مانند خدمات شهری، حمل‌ونقل و فضای سبز کمیسیون‌های مربوطه در شورای اسلامی شهر بر عملکرد پیمانکاران نظارت مستمر خواهند داشت.

کد خبر 577690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.